0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان تاثیر گذاری برنامه های مدارس در گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی با محوریت مدارس آموزش وپرورش شهرستان جوین
نویسندگان :
عبدالله شمس آبادی
1
خدیجه انداده
2
1- آموزش و پرورش جوین
2- آموزش و پرورش جوین
کلمات کلیدی :
برنامه های مدارس،گرایش دانش آموزان، فعالیت های زیست محیطی، مدارس آموزش وپرورش شهرستان جوین
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی بررسی میزان تاثیر گذاری برنامه های مدارس در گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی با محوریت مدارس آموزش وپرورش شهرستان جوین است که به شیوه ی توصیفی- همبستگی در مهرماه 1397 اجرا گردید؛جامعه ی آماری پژوهش کل مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان جوین هستند که به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده85 مدیر به عنوان نمونه ی آماری پژوهش انتخاب گردیدندوبرنامه های تعیین شده جهت اجرا(تشکیل انجمن محیط زیست درمدارس، تدوین برنامه های آموزشی،برنامه های بازیافتی) به این مدارس فرستاده شدنددراین پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته ی برنامه های مدارس در گرایش دانش آموزان به سمت محیط زیست که دارای ۳ سوال ۴ گزینه ای باضریب آلفای کرونباخ0.456استفاده شده است؛ با تجزیه وتحلیل اطلاعات می توان نتیجه گرفت که تمامی برنامه های مدارس شهرستان آموزش و پرورش جوین در گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی موثرند و قطعیت این نتیجه گیری با تایید فرضیه های بین برنامه های مدارس در مورد موضوع بازیافت وگرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی ارتباط معنی داری وجود دارد، بین برنامه های مدارس در مورد برنامه های آموزشی زیست محیطی وگرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی ارتباط معنی داری وجود دارد شود، بین فعالیت های انجمن محیط زیست مدرسه وگرایش دانش آموزان به سمت فعالیت های زیست محیطی ارتباط معنی داری وجود دارد بیشتر می گردد؛ پیشنهاد می شود در پژوهش های بعدی به بررسی راهکارهای تشویق دانش آموزان به حفظ محیط زیست پرداخته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
افزایش مشارکت دانش آموزان در اجرای طرح بوم: اقدام پژوهی
فاطمه متانی - مریم دوستی - محجوبه کریمی
شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدارس هوشمند بر اساس برنامه هفتم توسعه
سمیه مشهدی آقایی - مهدی حسین زاده
بررسی اهمیت و نقش شهرداریها در تحقق و پویایی اقتصاد مقاومتی
حسین شیرویه
اثربخشی روش های آموزشی ادراکی حرکتی بر بهبود عملکرد عصب روان شناختی دانش آموزان دارای اختلال های یادگیری غیرکلامی
مریم فلاح پور - فرشته باعزت
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی با رویکرد ویلیام رومی
شیده مهدی زاده - ماریا خلیلی جمنانی
"Physics Education in the Digital Age: Modern Approaches to Engaging and Cultivating Scientific Minds"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
تاثیر کاربرد اپلیکیشن های آموزشی بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - سمیه معتمدی تلاوکی - خدیجه قربانی ولیک چالی
بررسی مزایا ،معایب و راهکارهای ارتقای کیفیت یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی دانشگاهیان
فاطمه مهدیزادگان - مبینا معدنی - بهاره گودینی
تولید محتوای الکترونیکی و برنامه سازی (ساختار شرطی IF – Else - پایه دهم)
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
تاثیرآموزش مهارت خود کنترلی در مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس
فرزانه الهیار - مریم نبی پور خانقاه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0