0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با استفاده از ظرفیت شبکه شاد آسیب های اجتماعی را در دانش آموزان پایه هفتم کاهش دهم؟
نویسندگان :
زهرا منوچهری
1
سیروس نیک روش
2
پرویز نیک روش
3
1- آموزش و پرورش
2- آموزش وپرورش
3- آموزش وپرورش
کلمات کلیدی :
آسیب های اجتماعی،دانش آموزان،جنگ نرم،تهاجم فرهنگی،شبکه دانش آموزی شاد
چکیده :
دانش آموزان در ایران نقش به سزایی در آینده کشور دارند و از قبل نیز داشتند چرا که از این افراد به عنوان سرمايه كشور یاد می شود. و این نیز امری مسلّم است که یک دانش آموز می تواند در افکار جامعه و اهداف آن تأثیر گذار مثبت یا منفی باشد. تأثیر گذار مثبت این است که وی بدون این که تحت تأثیر عوامل داخلی یا خارجی باشد، با افکار مثبت خود در جهت بهبود اوضاع مملکت از لحاظ های مختلف مثل سیاسی – اجتماعی – اقتصادی- فرهنگی و... گام بردارد و نتایج خوبی نیز بگیرد. ولی تأثیر گذار منفی آن است که وی تحت تأثیر عوامل یا احزاب داخلی و خارجی باشد و از افکار منفی و مخرب خویش در جهت سوء استفاده از فرصت به نفع خویش یا آن حزب و گروه قدم بردارد . دانش آموزان یک کشور، به دیگران اثبات کرده اند که هوش و توانایی فکری و استدلالی زیادی دارند . پس می توان گفت اکثر اهداف و افکار مثبت آنها می تواند در جهت اهداف و افکار مثبت مملکت مفید باشد. و به آن کشور در جهت رسیدن به اهدافش کمک کند . مردم نیز با قبول این امر به آن ها اعتماد می کنند و از افکار و اهداف آن ها پیروی کامل و لازم را به عمل می آورند. از آن جایی که درجنگ نرم یک فرهنگ می خواهد به زور بر دیگری غالب شود. افکار آن را به سوی خود برای استفاده و منفعت خود سوق دهد. دانش آموزان خیلی بهتر می توانند با آن مقابله نمایند.اینجانب زهرا منوچهری مشاور دبیرستان در پژوهش فوق الذکر تصمیم گرفتم دانش آموزان دبیرستان ترنم را با آسيب هاي اجتماعي و مشكلات ناشي از آن آشنا كنم . تا دانش آموزان بتوانند خودشان در جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه، جنگ نرم، تهاجم فرهنگي و فرهنگ آسيب اجتماعي فرد قابلی باشند.در این پژوهش به کمک راهکار های جذاب و دانش آموز محور توانستم ابتدا دانش آموزان را با انواع آسیب های اجتماعی آشنا سازم و سپس به تفهیم و اقدام در رابطه با راهکار های ممکن در جهت بهبود شرایط و از بین بردن آسیب های اجتماعی بکوشم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به خوردن صبحانه تشویق کنم؟
آمنه مهدی زاده
بررسی میزان اثربخشی استراتژی های مدیریت منابع انسانی بر ارتقاء انگیزش و عملکرد کارکنان
مقداد افشین
مزایای آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان در آموزش و پرورش
رضا رضایی چراتی - دانیال رضایی چراتی - مهران جانباز - محمد مهدی حبیب نژاد
بررسی مبانی نظری و پژوهشی تعامل بین دانش آموز - معلم - محتوا در آموزش غنی شده بهوسیله شبکههای اجتماعی
رضا پاشا - علی توکلی - قاسم پاشایی - زهرا جمالی
چگونگی اجرای طرح مهارت های زندگی(کرامت) در کلاس
جعفر اکبری لنگوری - شعبان عابدینی منصور - حبیب اله تقی پور طاهر
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - فاطمه زهرا ظاهری
مؤلفه مفهوم زندگی در اسلام با تاکید در آموزش و پرورش اسلامی
علی کریمی - عفت اصغریان
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر فرسودگی تحصیلی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان
فاطمه عباسیان - حمیدرضا فریدی
تجزیه و تحلیل جرم یابی در ویپ سرور مبتنی بر استریسک
علیرضا خزاعی - جلال انارکی
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0