0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شبکه های عصبی کوانتومی: گامی به سوی هوش مصنوعی نسل بعد
نویسندگان :
علی قدیمی
1
1- هنرستان سما تنکابن
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،پردازش کوانتومی،شبکه های عصبی کوانتومی،یادگیری عمیق
چکیده :
هوش مصنوعی به مجموعهای از سیستمها و الگوریتمها اطلاق میشود که به کامپیوترها و ماشینها این توانایی را میدهند که شبیهسازیهایی از فرآیندهای ذهنی انسان مانند یادگیری، استدلال، حل مسائل، درک زبان طبیعی و تصمیمگیری را انجام دهند. این تکنولوژی با استفاده از دادههای موجود و مدل ریاضیاتی شبکه های عصبی مصنوعی، برنامهای میسازد که به آنها اجازه میدهد به طور خودکار از تجربیات پیشین خود بیاموزند و وظایف مختلف را با دقت و کارایی بالا انجام دهند. شبکههای عصبی مدلی از یادگیری ماشین هستند که از لایههای متعدد نورون مصنوعی برای استخراج الگوهای پیچیده از دادهها استفاده میکنند. این شبکهها در کاربردهایی مانند تشخیص تصویر و پردازش زبان طبیعی موفق عمل کردهاند، اما با چالشهایی همچون نیاز به دادههای فراوان، هزینه محاسباتی بالا، ریسک بیشبرازش و... روبهرو هستند. پردازش کوانتومی با بهرهگیری از کیوبیتها و ویژگیهایی همچون ابرموقعیت، برهمنهشتی و... امکان انجام محاسبات موازی و سریعتر نسبت به سیستمهای بیتی را فراهم میکند. در این تحقیق، روشی ترکیبی با استفاده از مدل کوانتومی و عصبی جهت بهبود سرعت و دقت ارائه داده شده که با روشهای دیگر مقایسه و کارایی آنها مورد بررسی قرار میگیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه می توان با شناسایی تهدیدات و فرصت های طرح ملی شهاب، دانش آموزان را در آینده ی تحصیلی وحرفه ای یاری نمود؟
حسنیه قاضی زاده علمداری - پرویز قراگوزلی
چگونه توانستم میزان علاقمندی و در پی آن کیفیت یادگیری درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزایش دهم.
نفیسه علمی نیک
بررسی اثرات مخرب فضای مجازی بر افزایش جرم های رایانه ای (مطالعه ی موردی مدارس آموزش وپرورش ناحیه 1 زاهدان)
علیرضا کیخا - زهرا ابراهیمی شاهرودی - طاهره سامانی - سمیه سامانی - محمد مالکی مقدم
بررسی رابطه مندی بازاریابی رسانه های اجتماعی با وفاداری و قصد خرید مجدد مصرف کننده خدمات بیمه ای (مورد مطالعه: بیمه ملت استان مازندران)
رضا بزرگمهر - امین خطابی - عزت الله احمدی شهمیرزادی
افزایش خلاقیت دانش آموزان با روش تدریس مشارکتی
حمیده رزده
شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری
ملیحه بهزادکلایی - حمیدرضا محمدی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
معصومه شهسواری
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
عهدیه شعبانی عربی - حلیمه کنطورچی
تاثیر عوامل فرهنگی بر یادگیری کودکان ابتدایی
شهریار سلیمانی - محمد عظیمی
کاربرد جدول سودوکو در یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
مینا ریخته گر - عظمی جعفری - عاطفه عباس پور بنهنگی - رقیه مهرابی راد - ناهید عزیزی - شمسه خلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0