0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
سمانه روشناس
1
1- ازادساری
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات،آموزش و یادگیری،دانش آموزان
چکیده :
امروزه با توجه به حجم عظیم اطلاعات، افراد به ســوی مدیریت اطلاعات هدایت می شــوند، براســاس یافته های روانشناســی یادگیری، دانش آموزان از طریق دیدن و به کارگیری وســایل مختلف، مطالب درســی را بهتر و راحت تر می آموزند، زیرا وســایل کمک آموزشــی به ســبب فعال کردن حواس مختلف دانش آموزان، امر آموزش را واقعی تر، عملی تر و دلپذیرتر می ســازند. ظهور پدیده شــگفت انگیز فناوری اطلاعات در دو دهه آخر قرن بیستم و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو باعث گسترش فرصت های یادگیری و دسترسی آســان به منابع آموزشــی و یادگیری شــده اســت. درا ین رویكرد، فنآوری ا طلاعات به عنوان یک ابزار و وسیله تاثیر گذار در فرایند یاددهی - یادگیری مورد توجه قرار داده اســت. لذا هدف از این مطالعه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش می باشد. در این مقاله سعی شده است به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پرداخته شود .روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی اســت. مواد پژوهش شــامل: کلیه منابع (کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها) مرتبط با موضوع مورد بررســی می باشــد. در نتیجه فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناوریها و سرعت فراوان تطبیق آن با نیازمندی های انسان، موجب شده تا شكل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شــود. آموزش مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هســته ی مرکزی بســیاری از نظام های آموزش و پرورش جهان را تشكیل داد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تدریس و یادگیری مشارکتی الگویی نو در آموزش
بهمن خسروی پور - مهین اسداله پور - غلامعباس ملاشاهی
نقش مشارکت های مردمی در توسعه مدیریت شهری: مطالعه موردی شهرستان فریدونکنار
سید عبدالله میرمحمدتبار
تحقق عدالت و نصیب آموزشی برابر در نظام آموزش رسمی
سیمین امینی زارع
بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و عملکرد تحصیلی دبستان با نوآوری به عنوان یک واسطه با استفاده از مدل معادلات ساختاری در سال 1403
معصومه خدائی - مریم رودگرپور - کامیار ملکی
روش های نوین در آموزش جغرافیا
مبین رئوفی - رسول شریفی نجف آبادی
نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی
رویا صلاحی نژاد
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
فیروزه دوست بین - فریبرز علی پور - محدثه نجفی - سعید غلامی
مروری بر آموزش پژوهش محور؛ چیستی و چرایی
فرزانه فروزانفر - مریم عبدالملکی
نقش موسیقی در یادگیری
سیدعلی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - علی اکبر محمدی - زینب درویش نوری - هاجر فدوی
تبيين چالشهاي بينالمللي كردن برنامههاي درسي در آموزش عالي ايران
شهرزاد سرخوش - پروانه کهریزی - بتول فقیه آرام
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0