0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین رابطه یادگیری و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی در معلمان استان ایلام
نویسندگان :
نسرین رحمی
1
مهین خیراللهی
2
آزیتا دارشی
3
مریم محمدیاری
4
1- دانشگاه ایلام
2- دانشگاه ایلام
3- دانشگاه ایلام
4- دانشگاه ایلام
کلمات کلیدی :
یادگیری،چابکی سازمانی،سرمایه روانشناختی،معلمان ایلام
چکیده :
تغییرات سریع و مداوم یکی از چالشهای اساسی سازمانهای امروزي است. سازمانها معمولاً داراي اهداف مشترکی همچون کیفیت کاري بالا، عملکرد مؤثر و ارائه خدمات مناسب به مشتري، در محیطی بسیار پویا و متغیر هستند. هدف از این پژوهش تبیین رابطه یادگیری و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی در معلمان استان ایلام است. روش پژوهش حاضر توصيفي و از نوع همبستگي است، جامعه آماري كليه معلمان استان ایلام به تعداد 7700 نفر و تعداد نمونه به روش تصادفي ساده 384 نفر انتخاب گرديده است، ابزار پژوهش شامل پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه (2001)، پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی مهربان (1393) و پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز (۲۰۰۷) میباشد. تجزیهوتحلیل یافتهها در دو بخش توصيفي استنباطي انجام شد. از آزمون کالموگروف- اسميرنف براي بررسي نرمال بودن توزيع دادهها و از ضريب همبستگي پیرسون براي بررسي رابطه بين یادگیری و چابکی سازمانی با سرمایه روانشناختی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد بین سرمایه روانشناختی و یادگیری و چابکی سازمانی رابطه معنیدار و مستقیمی وجود دارد. همچنین 19 درصد از واریانس متغیر یادگیری سازمانی بهوسیله متغیر سرمایه روانشناختی پیشبینی میشود و 34 درصد از واریانس متغیر چابکی سازمانی بهوسیله متغیر سرمایه روانشناختی پیشبینی میشود. بهطورکلی میتوان بیان کرد که توجه به سرمایه روانشناختی در بين معلمان منجر به افزايش چابکی و یادگیری در سازمان میشود. اهمیت یادگیری در سازمان نباید فقط داشتن دانش بیشتر باشد بلکه توانایی ایجاد، انتقال و استفاده از دانش با هدف دستیابی بهتر به اهداف است که مسئولین و مدیران میتوانند زمینه ارتقای چابکی در سازمان را فراهم آورند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A review of Teachers’ Language Assessment Literacy in the Context of Iranian Public EFL Education
Seyyed Morteza Hashemi Toroujeni - Mohammad Reza Ebrahimi
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
مکانیسمهای مدیریت مؤثر کادر آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش
زهرا عباسی - علی کاوسی
بررسی طرح همیار معلم در مدارس مقطع متوسطه دوم
اسماعیل بیننده
مسیری نوین در جاده تعلیم و تربیت (آموزش اعتماد به نفس از مقطع ابتدایی)
آزاده دقیق مهابادی
بررسی کاربرد هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت
فهیمه رضائ - احمد فقیه عبدالهی - غلامحسین رمضانی
نقش دانش آموختگان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در توسعه اشتغال جامعه
محسن غلامی - الهه کشاورز
بررسی میزان موفقیت یادگیری تلفیقی یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی در آموزش دوران ابتدایی
زینب سام دلیری - سارا سادات هاشمی
تاثیر کاربرد اپلیکیشن های آموزشی بر عملکرد دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - سمیه معتمدی تلاوکی - خدیجه قربانی ولیک چالی
ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهایICDL بر میزان خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
حسین نازک تبار - قاسم دراسرایی - معصومه سعادت
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0