0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان همسویی برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی با عناصر پنج گانه برنامه درسی ملی
نویسندگان :
مرزبان ادیب منش
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: برنامه درسی، دوره ابتدایی،آموزش علوم، برنامه درسی ملی
چکیده :
مقاله حاضر با هدف، بررسی میزان همسویی برنامه درسی آموزش علوم دوره ابتدایی از نظر تناسب با عناصر پنج گانه برنامه درسی ملی انجام شده است. بدین منظور محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی مورد تحلیل قرار گرفت و اهداف آن ها استخراج گردید. سپس عناصر برنامه درسی ملی(تفکر، علم، ایمان، عمل، اخلاق) مورد مطالعه قرار گرفت و مولفه هایی برای تحلیل اهداف به دست آمد. این پژوهش که از نوع مطالعات کیفی می باشد با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی و نیز روش تحلیل محتوا انجام شده است، نتیجه کلی پژوهش حاکی از توجه نسبی به عناصر برنامه درسی ملی بخصوص دو عنصر تفکر و تعقل و علم و همچنین شایستگی های پایه است. هر چند سایر عناصر هم کم و بیش مورد توجه قرار گرفته اند اما در این بین سواد فناورانه کمتر از سایر اهداف مورد نوجه قرار گرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مزایا و چالشهای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
زهرا لاچینی - سبحان اعظمی
واکاوی نقش مهارت های نرم و مهارت های سخت در مدیریت مدرسه
فاطمه رهبری - قربانعلی باقری
بررسی تأثیر کاربرد رسانه های آموزشی در موثر سازی فرآیند تدریس
فواد حدادنژاد
مدل یابی معادلات ساختاری نقش تعدیلگر انگیزش پیشرفت بر تاثیر هوشمند کردن محیط های آموزشی بر برانگیختن شوق یادگیری در دانش آموزان شهرستان آمل
جمیله خوشخو - فرشته قنبری
تاثیر متغیر سن به عنوان مولفه ای هویتی بر فرایند یادگیری زبان خارجی
سید بهنام علوی مقدم - رضا خیرآبادی
رویکرد جدید در پهپادها مبتنی بر زنجیره بلوکی برای اتوماسیون زنجیره تأمین
رحیم اصغری - محمد الهیاری
شناسایی مشتریان سودمند بانک بااستفاده از روش های داده کاوی کریسپ و اسموت
جواد وحیدی - علی تاجدین - المیرا اسماعیلی
بررسی نقش توانمندسازی روان شناختی کارکنان بر اینرسی سازمانی (مورد مطالعه: اداره کل بنادر و دریا نوردی استان مازندران، منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر)
مهناز رحمتی
تاثیر یک جلسه فعالیت مقاومتی برون گرا بر پاسخهای زمانی کراتین کیناز، لاکتات دهیدروژناز سرمی و فیبرینوژن پلاسمایی دانش آموزان پسر غیر فعال شهرستان آمل
علی رضا قنبری - رضا پاشا
بررسی و تبیین کارکردهای فضای مجازی در تربیت غیر رسمی دانش اموزان
مجتبی ابراهیمی - امیر حسین هراتی خالص - علیرضا راشکی قلعه نو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0