0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روانشناسی پیاژه و ارتباط آن با آموزش و پرورش
نویسندگان :
مریم شورج سمائی
1
سمیه حسن نژاد خسرو آبادی
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
نظریه پیاژه،روانشناسی،آموزش و پرورش،رشد شناختی
چکیده :
طبق دیدگاه پیاژه، یادگیری یا یاددهی باید یك فرآیند فعال باشد؛ فرد باید دانش را از نو ابداع کند نه آن که نتایج آن را بپذیرد. در دیدگاه پیاژه، باید افراد خلاق پرورش دهیم، حتي اگر تعداد آنها زياد نباشد. بايد مخترع و نوآور پرورش دهیم، حتي اگر آفرينش هاي يكي نسبت به ديگري محدود باشد. بنابراین برای پرورش دانش آموزانی با ذهن فعال، باید فعالیت های درسی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که شاگردان با ادراك كامل و به نحوي فعال در پيشرفت هاي يادگيري مشاركت نمايند. در این تحقیق سعی شده با استفاده از کتاب ها و مراجع علمی در حوزه ی روانشناسی و علوم تربیتی در حیطه ی روانشناسی پیاژه، کاربرد علمی این نظریه در آموزش و پرورش بیان شود. امید است بتوانیم با مطالعه بیشتر این نظریات، فعالیت های بیشتری در زمینه های ارتقای کیفی فضای آموزشی و اکتشافی نمودن فرایند آموزش و یادگیری انجام دهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای افزایش جذابیت تدریس در کلاس زبان و ادبیات فارسی
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران - ارشیا آقاجان پور عمران
مقایسه تاثیر آموزش مهارت تصمیم گیری اخلاقی و ارتباط بین فردی بر جو اخلاقی پرستاران
حامد نظیف - محمد قلی پور - برات الله حسن پور - رضا ذبیحی
آسیب شناسی روش تربیتی مسلّط بر کودکان و نوجوانان در مدرسه از منظر رمانتیسم اخلاقی (نگاهی به بخشهای نخست معلم نقاشی ما اثر سهراب سپهری)
سارا ذبیحی - سید طاهر قادری
مدارس آینده با تاکید بر لزوم تغییر محتوای دروس متناسب با تغییرات تکنولوژیکی
مرجان گلستانی - مهدی حسین زاده
بررسی رابطه مهارتهای مدیریتی مدیران مدارس با ارتقای بهره وری و تعالی سازمانی با تأکید بر بهسازی مهارت های انسانی مدیران
حسن میرزاجانی - مهرانه دلاویز بایعکلایی - زهرا اعلمی
بررسی تجربه در فلسفه جان لاک
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط برخودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر فیروزان
سعیده نظرپور - فاطمه جبار - هادی ذوالفقاری
چگونه توانستم انشاء نویسی دانش آموزان پایه چهارم را بهبود ببخشم؟
محدثه فرهنگیان
شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار در ایجاد دعاوی و اختلافات در پروژه های عمرانی جهت جلوگیری از بروز آن به روش تحلیل سلسله مراتبی AHP
سجاد صالحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0