0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی (با نگاه انتقادی)
نویسندگان :
مهدی خبازی کناری
1
مصطفی عزیزی شمامی
2
زهرا یدالهی
3
1- دانشگاه مازندران- بابلسر
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
3- آموزش و پرورش لاریجان
کلمات کلیدی :
شبکه های اجتماعی،امکانات،فضای مجازی،تحول،تحول تربیتی،سند تحول،رسانه ها،یادگیری،آموزش و پرورش،اطلاعات
چکیده :
پژوهش حاضر مطالعه ای از نوع پژوهش ترکیبی (آمیخته) است که در آن از رویکرد اکتشافی استفاده شده است و به دو روش کیفی و کمی انجام شده است. هدف از پژوهش بررسی امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی (با نگاه انتقادی) است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید و خبرگان در حوزه علوم تربیتی و آموزشی دانشگاههای مازندران و در بخش کمی شامل 300 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول مدارس دولتی منطقه یک شهر ساری می باشد. ابزار پژوهش در بخش کیفی و کمی شامل مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته است. در این پژوهش محقق در پی پاسخگویی به این پرسشهاست که امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی کدامند؟ شیوه های بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی در رسیدن به اهداف تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی کدامند؟ پیامدهای استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در رسیدن به اهداف تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی چیست؟ نتایج پژوهش بیانگر آن است که استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی فوایدبسیاری دارد ولیکن باید بطور سنجیده (به موقع و به اندازه و آگاهانه) از آن استفاده شود تا بتوان از اثرات سوء آن بر زندگیافراد به ویژه بر یادگیری و روند تحصیلی افراد پیشگیری کرد. همچنین پیشنهاد می گردد از جنبه های مثبت رسانه هایسایبریک در امر آموزش و ارتقای یادگیری کاربران در سنین مختلف (کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) در قالب آموزش های مجازی و تصویری بهره گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی روندهای اثرگذار بر مشاغل و مهارت ها؛ تحول بازار کار حال و آینده
محمد خادمی کٌله لو - بهروز رحیمی
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
سید معصومه حسینی
شناسایی چالش سندروم های سازمانی و راهکارهای کاهش آن(با تاکید بر رفتارهای ضد شهروندی سازمانی)
حسین مومنی مهموئی - المیرا اعتمادی نیا
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
آسیب شناسی جذب و استخدام معلمان آموزش و پرورش
لیلا رضایی طالش - ندی مجیدی - صدیقه محمدیان
بررسی رابطه ی بین استفاده از بازیهای رایانه ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی شهر گرگان
شبنم برزگر - علیرضا صالحی کارونیان
تجربیات زیسته من در کارورزی 1
فاطمه رجبی ملکشاه
اثربخشی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر معتاد به اینترنت متوسطه دوم هنرستانهای شهرستان قائمشهر
پروانه شهابی مقدم - پروین شهابی مقدم
The Influence of Mobile Devices on Motivation in Language Learning Among High School Students: A Review of Theories, Tools, and Impact
Seyedeh Atefeh Mousavi Qeidari
بررسی و تبیین کارکردهای فضای مجازی در تربیت غیر رسمی دانش اموزان
مجتبی ابراهیمی - امیر حسین هراتی خالص - علیرضا راشکی قلعه نو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0