0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم روان خوانی دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی را حل کنم؟
نویسندگان :
فاطمه نوری
1
1- دانشگاه بین المللی چابهار
کلمات کلیدی :
اختلال یادگیری،اختلال خواندن،مهارت خواندن،دانش آموزپایه پنجم
چکیده :
اصطلاح اختلال یا ناتوانی یادگیری به یک نوع نارسایی شناختی در یک یا چند فرایند ذهنی در زمینه ی درک صحیح زبان گفتاری، نوشتاری، شنیداری، خواندن و ... است. از اساسی ترین مشکلاتی که کودکان با نارسایی های ویژه با آن رو به رو هستند ناتوانی خواندن است. در ارزیابی ورودی ابتدای سال تحصیلی از دانش آموزان متوجه دانش آموزی شدم که در خواندن بسیار ضعیف عمل می کرد. هدف از پژوهش حاضر این بود که مشکل خواندن دانش آموزم را رفع کرده و مهارت خواندن را در وی تقویت کنم.و دانش آموزم رابه مطالعه علاقمند کنم برای این کار از اقدام پژوهی استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از روش های مشاهده، مصاحبه با مادر، آزمون های تشخیصی (حافظه شنیداری، توالی شنیداری و حساسیت شنیداری و تمیز شنیداری آزمون خواندن متن و آزمون املا) استفاده شد. پس از جلسات آموزش ویژه برای دانش آموز دارای اختلال خواندن و مشاهده ی عملکرد وی در جلسات آخر و پس آزمون یافته ها حاکی از پیشرفت او در روند خواندن بود به طوری که نتایج نشان داد فراوانی اشتباه در تشخیص حروف مشابه مانند خ ج ح چوب پ ت به حداقل رسید و در صورت اشتباه خواندن بلافاصله تصحیح می کرد. حروف الفبا را شناخته و توانایی ترکیب آنها را برای ساخت کلمه تا حد قابل قبولی کسب کرد. با به دست آوردن توانایی خواندن و افزایش اعتماد به نفس، نسبت به خواندن متون درسی علاقه نشان داده و با تقویت حافظه دیداری و شنیداری نه تنها در خواندن که در املا هم پیشرفت کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهر سنندج
سیامک صادقی - داود غلامی - محسن عبدالملکی
آیا گذراندن دروس ریاضی فوق العاده در دبیرستان بر موفقیت در دانشگاه تاثیر می گذارد؟
سید علیرضا احمدی
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
طراحی کنترلکننده MPC برای بهبود دینامیک مبدل بوست مرتبه دوم در شرایط متغیر بار
حسین سعیدی
تاثیر آموزش شناختی بر مهارت اجتماعی دانش آموزان سال اول دبستان
سحر مقصودیان
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش اموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی
نقاط ضعف ارزشیابی کیفی-توصیفی و آسیب های ناشی از نحوه اجرا
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی میزان اثربخشی تکلیف درمنزل برعملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دردرس ریاضی شهرستان ساری
رویا رضایی - مبینا کاشی - معصومه امیری - معصومه عبادتی
بررسي تأثير فناوري هاي اطلاعاتي بر آموزش در مدارس
امین شیرزاد - روح الله رضایی - سیده مریم موسوی - نرگس موسوی
بررسی تعداد عناصر مشاهده پذیر در متن درس دوم فارسی پایه چهارم (کوچ پرستو ها) و مقایسه با متن درس اول
علیرضا سلطانی نظیر - رباب توپا اسفندیاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0