0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه و بررسی عناصر داستان در داستان «اصلی و کرم» آذربایجان (مطالعۀ موردی: حقیقت مانندی، صحنه و صحنه پردازی و فضاسازی)
نویسندگان :
حسین قاسمی زاده
1
محرم امید بالان
2
1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه فرهنگیان اردبیل
کلمات کلیدی :
ادبیات داستانی،حقیقت مانندی،صحنه و صحنه پردازی،فضاسازی،اصلی و کرم
چکیده :
اصلی و کرم، یکی از بنام ترین داستان های عاشقانۀ ترکی است که روایت های مختلفی از آن موجود است و اساس این پژوهش بر روایت ترکی حمید احمدزاده تئلیم خانلی می باشد. پژوهش پیش رو بر آن است تا عناصر داستان (حقیقت مانندی، صحنه و صحنه پردازی، فضاسازی) را در این اثر با استفاده از روش مطالعۀ کتابخانه ای و به روش تحلیلی- توصیفی مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. حاصل مطالعات نشان می دهد که داستان «اصلی و کرم» از حقیقت مانندی برخوردار است و خواننده در برخورد با ذاستان، آن را محتمل می یابد؛ گرچه برخی از موضوعات و رویدادها امکان دارد با توجه به متفاوت بودن عقاید و باورها، تغییرات اجتماعی و فرهنگی و . . . برای عده ای قابل باور و برای عده ای دیگر باور نکردنی باشند.از لحاظ صحنه پردازی، مکان وقوع اکثر اتفاقات و رویدادها در داستان، ایران می باشد. از لحاظ زمانی نیز، داستان«اصلی و کرم» در زمان صفویان و بعد از اسلام روی می دهد. علاوه بر این، داستان «اصلی و کرم» با فضا سازی مناسبی آغاز می شود که متناسب با موضوع آن است؛ فضایی که خواننده به محض ورود به داستان استنشاق می کند، فضایی عاشقانه است که بر این اساس، خواننده می تواند حدس بزند که موضوع در مورد چیست و در ادامه، ممکن است چه اتفاقاتی وی دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی بر اساس میزان توجه به مولفه های تربیت اخلاقی
محمدمهدی نامی - فائزه افتخاری روزبهانی
تحلیل استنادی مآخذ پایان نامه های فارغ التحصیلان دکتری رشته عمران دانشگاه سمنان (1390-1398)
محمد زمانی - صفیه طهماسبی
تاثیر نظارت والدین بر جلوگیری از اعتیاد به شبکه های اجتماعی با نقش میانجی جو عاطفی خانواده
خدیجه ابراهیمی نیاک
تاثیر فضای مجازی بر تبعیت از رژیم دارویی بیماران دیابتی
سارا یوسف زاده - فاطمه رنجبرنوعی - زینب سراج - زهرا دلشاد
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
بررسی نظامهای بینالمللی رتبهبندی موسسات آموزش عالی در تعامل با توسعه پایدار
امیرعلی خادمی - امیدرضا باغچهسرائی
چگونه توانستیم با برنامه ریزی مناسب و اثربخش و تشکیل جلسات آموزش خانواده مفید، فرایند آموزشی تعدادی از دانش آموزان متوسطه اول مدرسه حضرت فاطمه زهرا(س) را ارتقا بخشیم؟
رزیتا ملاجعفری - فریبا درویش متولی
بررسی ارتباط عوامل استرس زا محیط کار با کیفیت ارائه خدمات و رضایتمندی شغلی پرستاران در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
سمیرا اکبری
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
زهرا مقصودی
رابطه بین پیامدهای شغلی و فرصت رشد شغلی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بابل
ناصر خان باباپور گاوزن - اسماعیل کاظم پور - جابر باباجانی گاوزن
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0