0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر اجرای آزمون بروس بر مقادیر تروپونین I قلبی در قبل و پس از مکمل گیری تائورین در بیماران نارسائی قلبی
نویسندگان :
فاطمه توانا
1
1- دانشگاه آزاد واحد لاهیجان
کلمات کلیدی :
آزمون هاي تشخيصي،تورين،بيماران نارسايي قلبي،شاخص هاي آسيب قلبي
چکیده :
بيماري عروق كرونري مهمترين عامل مرگ و مير و معلوليت در بيماران قلبي عروقي به شمار مي رود. نارسايي قلبي يك سندرم پيچيده با عوامل مختلف است. پيشگيري از نارسايي قلبي هميشه مورد توجه بوده است . هدف اين پژوهش بررسي اثر مکمل گيري تورين بر شاخص هاي تروپونین Iقلبی به دنبال دو پروتکل تشخیصی استاندارد بروس در بیماران نارسایی قلبی بود. 29 نفر [25 مرد و 4 نفر زن] 50 تا 65 ساله، از بيماران با كلاس III , II دسته بندي نارسايي قلبي مزمن و كسر تزريقي كمتر از 50 درصد به صورت تصادفي در يكي از چهار گروه شامل: تورين + بروس ، تورين + بروس اصلاح شده، دارونما + بروس و دارونما + بروس اصلاح شده دسته بندي شدند. گروه اول ابتدا بررسی کلینیکی انجام داده و سپس تحت خون گیری قرار گرفتند. دو ساعت پس از انجام تست بروس، مجدداً نمونه گیری خوني انجام شد، سپس داده ها با استفاده از آناليز واريانس دو طرفه و يك طرفه و آزمون تعقيبي توكي در سطح معني داري 5./. بررسي شدند. نتايج نشان داد كه: غلظت پلاسمايي تورين پس از مصرف مكمل افزايش معناداري يافت و بعد از فعاليت روي نوارگردان در هر دو پروتكل بروس و بروس اصلاح شده كاهش يافت، اما اين كاهش در مقايسه با حالت استراحت معنادار نبود. با اين وجود، مكمل گيري تورين اثر معناداري بر شاخص تروپونين I قلبي به دنبال اجراي آزمون هاي بروس و بروس اصلاح شده نداشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نسرین شجاع فلاح
آموزش و یادگیری مبتنی بر وب
حمیدرضا محمدی - ملیحه بهزادکلایی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
راهکارهای اصلاح رفتار ناسالم تغذیهای دانش آموزان در سبک زندگی اسلامی
بتول رضایی
نیم نگاهی به بسترهای آموزشی برای تدریس در پساکرونا
مهرداد سعدی - کبری دلفی
مدل یابی ریسک خروج دانشوران سازمان های ورزشی بر مبنای هوش رقابتی و ابعاد سازمانی
حمیدرضا قزلسفلو - علی چوری - زرین حضرتی مقدم - مهدیه طاووسی
تاثیر ذهن آگاهی بر سرمایه روانشناختی و فرسودگی شغلی مدیران مدارس استثنایی استان ایلام
نسرین رحمی - معصومه احمدی فر - زینب اسدزاده - محبوبه بالاوندی
مقایسه تزیین آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری دانش آموزان
خدیجه معصومی فر - سیده زهرا عزیززاده
بررسی تأثیر آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان
پریا میردارمکاری - فاطمه مسلمی
بررسی ارتباط رفتارهای معلم با سرزندگی و انگیزش در دانش آموزان مدارس مقطع سوم ابتدایی در شهرستان قائمشهر
ندا آذرپیرا
پرتوی از آینده پژوهیِ اقدام گرا بر پداگوژی خلاق در آموزش و پژوهش ادبیات فارسی
سارا ذبیحی - سیدطاهر قادری - فاطمه مسافر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0