0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نویسندگان :
نیر ترقیخواه دیلمقانی
1
1- دانشگاه پیام نور تبریز
کلمات کلیدی :
استفاده دستورالعملی،خلاقیت،فناوری اطلاعات،دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز تدوین شده است. روش پژوهش کمی توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. همچنین برای تعیین نمونۀ آماری، از روش نمونهگیری خوشهاي تصادفي استفاده شده است، تعداد 220 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند، بعد از توزیع پرسشنامهها از طریق پرسلاین، تعداد 210 پرسشنامه عاری از هرگونه مخدوشیت به مرحله بررسی تجزیه و تحلیل آماری رسید. از پرسشنامه خلاقیت مهدوی و رحیمی (۱400) و پرسشنامه فناوری اطلاعات عباسی (1389) جهت جمع آوری دادهها استفاده شده که طبق بررسیهای صورت گرفته از روایی و پایایی مطلوبی برخوردا بوده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار SPSS وAMOS استفاده گردید. براساس نتایج مشاهده میشود که فناوری اطلاعات بر خودکارآمدی دانشجویان با ضریب مسیر (53/0=β) تأثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین مدل ارتباطی تحقیق دارای برازش لازم میباشد. در نهایت پیشنهاد میشود؛ دانشگاههای کشور مخصوصا دانشگاه پیام نور مرکز تبریز برای ارتقا خلاقیت دانشجویان، شرایط رشد خلاقیت دانشجویان را با قراردادن بخشی از وظابف آموزشی به دانشجویان و تشویق و حمایت از ایدههای آنها افزایش دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر مزایا ، موانع وچالشهای فناوری اطلاعات وارتباطات درآموزش وپرورش ایران
نرجس سلیمانپور - سلمان حیدری
حل مساله مسیریابی وسایل نقلیه ظرفیت دار چندانباره با هدف کمینه سازی هزینه ها
رضا بخشی لارمایی - حمید توکلایی - میثم محمدی
راههای ایجاد نشاط و شادابی در مدارس
جلیل سالک ذوقی - میلاد وجدانی - هاجر غلامی
پرورش تفکر خلاق با آموزش دست سازه های ریاضی
مهناز خنیفر
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نسرین شجاع فلاح
بررسی تطبیقی ناخودآگاه در روانشناسی جان لاکان و کارل گوستاو یونگ
امیر فیاض - عادل شمشیریان - رویا رجب زاده
ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در مدارس و دانشگاهها: تحلیل تطبیقی و راهکارهای همافزایی
شایسته محجری خیری - سمیه محسنی نژاد درکابیوری - خدیجه خیردوست
ارزشیابی برنامه آموزشی عالی دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی ارزشیابی (CIPP)
آزاده میرچی - لادن سلیمی
احسان، مسقط ضمان قهری
سیمین امینی زارع
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0