0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر کاربرد رسانه های آموزشی در موثر سازی فرآیند تدریس
نویسندگان :
فواد حدادنژاد
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
ارزشیابی،سنجش یادگیری،پیشرفت تحصیلی، توسعه آموزش و پرورش.
چکیده :
موضوع اين مقاله بررسي تأثير كاربرد رسانه هاي آموزشي در بهينه سازي فرآيند تدريس . هدف از اين مقاله ضمن بيان مفاهيم «رسانه»، «یادگیری» و به ویژه «رسانه های آموزشی»، ضرورت توجه به كاربرد و انتخاب مناسب آنان در بهينه سازي تدریس مورد بحث قرار گرفته شده است. هر يك از رسانه هاي آموزشي مي تواند تعميق، توسعه و اثر گذاري بهتر تدريس در نظام آموزشي را بهدنبال داشته باشد. رسانه هاي آموزشي با كاربرد و شيوه اي خاص در يادگيري فراگيران و رسيدن به اهداف آموزشي نقش مهمي برعهده دارند.روش مورد استفاده در اين پژوهش، اسنادي، تحليلي با استفاده از منابع چاپي و الكترونيكي است. يافته هاي اين پزوهش بيانگر آن است كه رسانه هاي آموزشي مناسب بر بهينه سازي فرآيند تدريس اثر بخشي مطلوبي مي گذارد. به شرط آن كه انتخاب و كاربرد رسانه هاي آموزشي از روي شناخت صورت گيرد. به نقش فناوري آموزشي كه معلم در فرآيند ياددهي-يادگيري بكار مي گيرد در بهينه سازي فرآيند تدريس و ارتقاي كيفيت تدريس معلم و يادگيري مؤثر دانش آموزان در كلاس درس مي توان اشاره كرد. نتيجه گيري؛ بين انتخاب رسانه هاي آموزشي مناسب و بهينه سازي فرآيند تدريس و يادگيري عميق فراگيران رابطه مثبت وجود دارد. به گونه اي كه انتخاب و كاربرد اثر بخش رسانه هاي آموزشي مناسب مي تواند باعث ارتقاي كيفيت تدريس معلم، كارآمدي بيشتر و اثرگذاري پايدارتر در جهت فرآيند يادگيري مطلوب تر، افزايش سطح كيفي يادگيري فراگيران، علاقمند نمودن معلمان كوچك)دانش آموزان) به فراگيري دانش، صرفه جويي در زمان آموزش و يادگيري ، باعث پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و در نتيجه تثبيت يادگيري آينده سازان و جامعه اي تحصيل كرده و خلاق و ارزشي را در رسيدن به اهداف تعليم و تربيت هدايت كند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای موثر برای ایجاد علاقه به یادگیری قرآن و تقویت مهارت روخوانی در دانش آموزان دو پایه(اول ودوم) دبستان بلال زیلت شهرستان قائم شهر
فیروزه محمودزاده تیلمی
نظام آراستگی 5s در محیطهای آموزشی و اداری
مهسا رضائی
بررسی موانع اوقات فراغت فرهنگیان شهر زهدان
مهرداد جهاندیده - پرهام رزگی
تحلیل محتوای کتاب فارسی سال ششم دبستان در جهت آموزش مهارت های زندگی بر اساس تکنیک ویلیام رومی
سیده هما قایم مقامی - معصومه هدایتی - مریم شکیب - کلثوم کردان
آسیب های اجتماعی روانی و تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
ابوالفضل خلیلی - محمدرضا جامی
بررسی تاثیر حس تعلق دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بابلسر به مکان آموزشی در جهت رشد و شکوفایی خلاقیت
سجاد هدایتیان
تاثیر استفاده از طرح کیو آر کد در یادگیری درس علوم تجربی دانشآموزان هشتم و نهم گنبد کاووس، استان گلستان
محمدصحت پارسه - راضیه سعادتی
مقایسه کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان پسر فعال و غیرفعال هنرستانهای تربیتبدنی شهر بیرجند
علیرضا حیدری مفرد - صهیب مودی - محسن چکی - علی نجمی پور
دلایل پرخاشگری در دانش آموزان و راه های کنترل آن
امیرحسین آقاجانی
اثربخشی روش تدریس مبتنی بر حل مسئله بر انگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پسر پایه ششم شهرستان بابل
مرضیه کرمانیان - لیلا بابانیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0