0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش سبک رهبری دیجیتال بر تدریس فناورانه معلمان
نویسندگان :
زهرا ممشی
1
زهرا آقاجانی
2
هدی کوچکی
3
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد قائم شهر
3- آموزش ابتدایی
کلمات کلیدی :
رهبری دیجیتال،تدریس فناورانه،فناوری آموزشی
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش سبک رهبری دیجیتال بر تدریس فناورانه معلمان است. این تحقیق در مدارس شهر چالوس و در تمامی مقاطع انجام شد. جامعه آماری تحقیق را کلیه معلمان شهر چالوس در سال تحصیلی1400-1401 تشکیل دادند که تعداد آنها به956 میرسد. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان انتخاب شد که تعداد آن به 278نفر رسید. روش نمونهگیری نیز نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی-همبستگی است. جمعآوری اطلاعات و دادهها بهصورت کتابخانهای و میدانی با استفاده از پرسشنامه میباشد. پرسشنامه تحقیق شامل 5سوال عمومی میباشد و به منظور بررسی متغیرها از دو پرسشنامه سبک رهبری دیجیتال، انجمن بین المللی فناوری در آموزش (ISTE) (2021) با 20سوال و پرسشنامه تدریس فناورانه معلمان، حمزه و همکاران(2021) با 25سوال استفاده شد. پرسشنامه تحقیق به تعداد 278عدد در بین نمونه آماری توزیع شد که از این میان 220پرسشنامه برگشت داده شد که قابلیت تجزیه و تحلیل را داشتند. به منظور آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. برای انجام این محاسبات از نرمافزارهای SPSS3و SMART PLS3 استفاده شد. نتایج حاکی از این است که سبک رهبری دیجیتال ارتباط معنیداری با تدریس فناورانه معلمان شهر چالوس دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرضیه زرودی
نقش آموزش ترکیبی در دوران پساکرونایی
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید - ارشیا آقاجانپور عمران
تاثير ارزشیابی توصیفی بر پيشرفت تحصيلي دانشآموزان
بهرام نجار احمدی - رضا براری
بررسی میزان افسردگی دانشآموزان دختر متوسطه اول در یک مدرسه قائمشهر
مریم یعقوبی - نازنین زهرا صدقی - راحمه دارائی - فاطمه عظیمی - طنین شاورانی
قدرت سایبری
حمزه عباسی
امکانات شبکه های اجتماعی مجازی در ایجاد تحول تربیتی با تاکید بر اهداف سند تحولی (با نگاه انتقادی)
مهدی خبازی کناری - مصطفی عزیزی شمامی - زهرا یدالهی
چگونه توانستیم مشکل حواس پرتی دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی را با استفاده از بـازی و شیوه های نوین و خلاق معلم ساخته، کاهش دهیم؟
ابراهیم خطیری - سیده خدیجه موسوی
خصوصیات بارز کارآفرینان خلا ق و نوآو ر
حسین سعیدی - فاطمه شکری - فرشته شکری
آموزش خلاقانه ارزش مکانی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
تدریس ریاضی با رویکرد ساخت گرایی
فخرالسادات عابدینیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0