0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدوین مدل مفهومی هویت حرفه ای هنرجویان رشته های گروه مواد و فراوری
نویسندگان :
ندی دیده ور
1
کامران شیوندی چلیچه
2
1- دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات تهران
2- دانشگاه علامه طباطبایی
کلمات کلیدی :
هویت حرفه ای، گروه موادو فراوری، مدل مفهومی هویت حرفه ای
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تدوین مدل مفهومی هویت حرفهای هنرجویان رشتههای گروه مواد و فراوری است. رویکرد تحقیق ترکیبی"آمیخته" و هدف آن کاربردی است و برای انجام آن از روشهای تحلیل محتوا و روش تحقیق توصیفی بهره گرفته شد. نمونه های موردنظر جهت گردآوری دادهها عبارت است از 40 متخصص هنرآموزو متخصصان حرفههای گروه مواد و فراوري و منابع در ارتباط با موضوع است. دادههای حاصل از تحلیل منابع و نظر صاحب نظراناز طریق روش دلفی، با استفاده از ضریب دبلیو کندال ، فراوانی و درصد فراوانی تجزیه وتحلیل شد. یافته های این پژوهش، مدل مفهومی هویت حرفهای هنرجویان رشتههای گروه مواد و فراوری است که شاملسه مولفه اصلی: ویژگیهای حرفههای گروه مواد و فراوری، ویژگیهای شخصیتی موردنیاز در رشتههاي تحصیلی و حرفههای گروه مواد و فراوري و همچنین ویژگیهای محیطی تاثیرگذار در شکلگیری هویت حرفهای است که با توافق صاحبنظران بدست آمد.الگوی مذکور برای نخستین بار در کشور طراحی شده است و نتایج آن در هدایت و راهنمایی تحصیلی و توسعه حرفهای هنرجویان رشتههای تحصیلی و حرفهای گروه مواد کاربرد دارد. کلیدواژه: هویت حرفهای، گروه موادو فراوری،مدل مفهومی هویت حرفهای
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اجتماعی
ابراهیم اصابت طبری - نورعلی عباسپور - محمدمهدی نامی
گامهایی در جهت بهبود اختلالات یادگیری در دانشآموزان ابتدایی
نازنین قلیپور قصاب - کوثر عسکری سیار - فاطمه رجبی ملکشاه
آموزش دوران کودکی به دانش آموزان از دیدگاه اسلام
فریبا محمدی - اکرم یعقوبی بصیر - روح انگیز یعقوبوند
مدیریت سامانه های اطلاعاتی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
بررسی تاثیر مدارس بر آسیب های اجتماعی دانش آموزان
فرانک قنبری محمدی - ایمان خدام
تقویت اثربخشی یادگیری آموزشی در دانش آموزان پایه ی سوم با کمک راهکارهای جذاب و متنوع
مبینا کرد فیروزجائی - فرزانه درویشی داودی - محمد باقر فرقانی اوزرودی
اثربخشی معلم خوب و جذابیت کلاس بر یادگیری بهتر دانش آموزان
سعیده امیرخانلو
بررسی رفتار عدالت محور مدیران بر کاهش افسردگی دانش آموزان(مطالعه موردی:دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش نصرت آباد)
شهیده شهرکی
بررسی عامل خودناتوان سازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
مائده عباس تبار - زهرا احمدپور
اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر افزایش کیفیت زندگی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره ای
شقایق رخ فروز - فرزانه علی مردانی - شیرین کریمی - مهران محبیان فر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0