0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ویژگیهای چندرسانهای درس ریاضی ابتدایی با رویکرد بارشناختی بیرونی
نویسندگان :
سمیه بلوچی
1
عبدالصمد رئیسی
2
1- دانشگاه بین المللی چابهار
2- دانشگاه آزاد زاهدان
کلمات کلیدی :
اصول چندرسانهای،بارشناختی بیرونی،اصول چندرسانهای مایر
چکیده :
امروزه آموزش به عنوان رکن اساسی در انتقال مفاهیم به فراگیران، روشهای بسیار متنوعی پیدا کرده است. گسترش روزافزون دسترسی به سخت افزارها و نرمافزارهای مناسب برای آموزش به شیوه چندرسانهای، افق جدیدی را پیش روی مراکز آموزشی قرار داده است تا کیفیت آموزش را افزایش دهند. در حیطه آموزش امروزه تغییرات گسترده ای به وجود آمده است و نرمافزارهای درسی و آموزشی بسیاری به منظور یادگیری بهتر دروس برای دانشآموزان طراحی شده است. حیطه آموزش باید تغييرات تکنولوژی را بشناسد و از آنها براي رسيدن به مقاصد آموزشی خود استفاده كند. این تحقیق با هدف بررسی ویژگیهای چندرسانهای درس ریاضی ابتدایی با رویکرد بار شناختی بیرونی انجام شد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی-تحلیلی با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته با تکیه بر اصول چندرسانهای آموزشی مایر بود. جامعه آماری تحقیق شامل آموزگاران ریاضی در مقطع ابتدایی شهرستان نیکشهر بود که تعدادشان به 246 نفر میرسید. با استفاده از جدول مورگان نمونهای به اندازه 150 نفر انتخاب شد که به پرسشنامه تحقیق پاسخ دادند. پرسشنامه پژوهش محقق ساخته و شامل۳۰ سوال بود که با طیف پنج گزینهای لیکرت سنجیده شد. تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده به وسیله نرم افزار spp انجام شد. در قسمت تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها از شاخصهای آماری میانگین، انحراف استاندارد فراوانی و درصد فراوانی استفاده شد و همچنین در قسمت استنباطی از آزمون دو جملهای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد طراحی چند رسانهای درس ریاضی پایه پنجم ایتدایی بر کاهش بار شناختی و افزایش یادگیری دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم با تشکیل کلاس تقویتی، نمرات درس ریاضی دانش آموزانم را افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی - جواد نوروزی
رابطه بین عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم دبستان قائم3 شهرستان شهریار در سال تحصیلی 03-1402
سوگند رهنمائی - زهرا هدایتی مقدم - زهرا کرمی جوقان
مروری براصول وراهکارهای پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی ورفتارهای پرخطردردانشآموزان
ربابه خدادادی
شناسایی جایگاه مولفه های آموزش و پرورش جامع تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
پری عزیزی - فوزیه فتحعلی پور - مریم خانی
تحلیل بسترهای بحران مدیریت منابع آب کشور و نحوه مدیریت آن
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
مزایا و معایب آموزش مجازی در سیستم آموزشی
جمیل حاتمی - محسن محمدی
بررسی نقش تربیتی و هدایتگری معلم از دیدگاه اسلام
مریم شورج سمائی - هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - فاطمه فتاحیان
استفاده فعلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پایه: مروری بر استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و موانع ادغام
کوثر ازوجی - مهرناز پاشا زانوس
تحلیل محتوای کتاب جغرافیای پایه دوازدهم بر اساس ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت
مریم ابراهیمی - سیده کوثر موسوی گرجی
فرصت ها و چالش های برنامه ویژه مدرسه(بوم)
زهرا صادقی سرخنی - فضه بهرامی دونچالی - احیاء زهدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0