0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان و چگونگی مشارکت والدین در فرآیند آموزشی و تأثیر آن بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
سجاد ابراهیم پور
1
محمدرضا سمرقندی
2
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری نوشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
کلمات کلیدی :
مشارکت والدین،موفقیت تحصیلی،فرآیند آموزشی،انگیزه تحصیلی
چکیده :
مشارکت والدین در فرآیند آموزشی نقش بسزایی در موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارد. این مشارکت به شکلهای مختلفی مانند کمک به انجام تکالیف در خانه، حضور در جلسات مدرسه، و پشتیبانی عاطفی دانشآموزان نمود پیدا میکند. تحقیقات نشان میدهد که والدینی که به طور فعال در آموزش فرزندان خود دخیل هستند، با ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس بیشتر در فرزندانشان، موجب بهبود عملکرد تحصیلی آنها میشوند. همچنین، دانشآموزانی که والدینشان در فعالیتهای مدرسه و تصمیمگیریهای آموزشی مشارکت دارند، نه تنها در تحصیلات خود موفقترند، بلکه مشکلات رفتاری کمتری نیز نشان میدهند.با این حال، برخی از والدین به دلیل مشغلههای کاری یا نداشتن اطلاعات کافی از چگونگی کمک به فرزندان، ممکن است به طور کامل نتوانند در این فرآیند شرکت کنند. مدارس با ارائه برنامههای آموزشی و ایجاد ارتباط نزدیک با والدین، میتوانند این چالشها را کاهش داده و فرصتهای مشارکت بیشتری را فراهم کنند. در نهایت، مشارکت مؤثر والدین در آموزش فرزندان، نه تنها موفقیت تحصیلی آنها را افزایش میدهد، بلکه به بهبود رابطه والدین و فرزندان و تقویت جامعه آموزشی نیز منجر میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
آینده یادگیری: چگونه فناوری آینده آموزش را شکل می دهد؟
علیرضا سلطانی نظیر - کلثوم اصفهانی - ناصر سام دلیری
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
بررسی تاثیر مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
گلناز بارانی - غلامعباس شاهینی
تاثیر برخی شیوه های نوین تدریس در دستیابی فراگیران به تفکر انتقادی
فاطمه مرادی - سعیده مرادی - زینب مرادلو
تهدیدها و فرصتهای آموزش مجازی
پویا شکیبا کریم آبادی - حمید رستمی
علل بی انگیزه بودن دانش آموزان به درس ریاضی
مونا صداقت - آمنه شریفی سلطانی - مریم یدالله پور بالف
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
اثربخشی روش آموزش چندحسی فرنالد بر مهارت خواندن دانش آموزان پایه دوم مبتلا به نارساخوانی شهر محمودآباد
زلیخا ایزدپناه - سمانه سیاحی - رقیه موسوی
نقش همیاران مشاور در کاهش پرخاشگری دانش آموزان
سارا اربابی - محمدجواد آب ده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0