0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل
نویسندگان :
مهتاب کرمی
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
اهمال کاری تحصیلی ، راهبردهای شناختی ، راهبردهای فراشناختی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطۀ راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی بود. روش انجام پژوهش توصیفی همبستگی بوده است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل بودند که تعداد آنها 3392 نفر بوده است. از میان آنها 345 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای انتخاب و پرسشنامه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پنتریچ و دیگروت و اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها نشان داد بین راهبردهای شناختی یادگیری خودتنظیمی با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد. (37/0-r= ) نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد راهبردهای شناختی ، راهبردهای فراشناختی پیشی بینی کننده های منفی اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوسازی پیشران های بهره وری از استخرهای ورزشی بر مبنای خلق مزیت رقابتی و مدیریت ارتباط با مشتریان
حمیدرضا قزلسفلو - علی پیاده کوهسار - سارا کلانی - مریم ایمانی چمطاقی
آشکارسازی ناپایداری گذرای ولتاژی ژنراتور سنکرون به کمک تئوری بیزین
حسن زارع - سهیل رنجبر
نقش خلاقیت و پژوهشگری معلم ریاضی و عربی بر فرآیند یاددهی یادگیری
نادره حمیدی - اکرم واعظیان
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی آموزش
ام کلثوم غلامحسین زاده - فاطمه همتی
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
مریم اسدی
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
تاثیر رفتار اخلاقی بر رفتار مصرفی با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده در باشگاه های بدنسازی
جمشید سیارنژاد - محمد مرادپور ایوکی
Investigating the effects of teachers' creativity and innovation on the rehabilitation of students with special needs in Qaemshahr schools
Jafar Amouzade - Shahrbanou Ranjbar - Setare Aski - Mahdis Keshvari - Fateme Dehghan
بررسی میزان کاربست وسایل کمک آموزشی در تعمیق و جذابیت فرآیند یاددهی – یادگیری بر روی دانش آموزان پسر ابتدایی
حسین رحیمی
مروری بر تاثیر استرس و اضطراب بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان
مرضیه حاجیان - مقداد پورمحمدنسب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0