0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اضطراب فراگیر نوجوانان تک والدی
نویسندگان :
سمیه جعفری مقدم
1
1- ازاد
کلمات کلیدی :
درمان شناختي رفتاري گروهی،اضطراب فراگیر،نوجوانان تک والدی.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشي درمان شناختي رفتاري گروهی بر اضطراب فراگیر نوجوانان تک والدی اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل نوجوانان تک والدی مراجعه کننده به مراکز مشاوره ای شهر رفسنجان در سال 1402 بودند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه اضطراب فراگیر استفاده شد. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس 30 نفر از نوجوانان تک والدی که با تشخیص اختلال اضطراب فراگیر انتخاب شدند، با گمارش تصادفی 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه مورد پیش آزمون قرار گرفتند. آموزش گروهی درمان شناختی رفتاری طی8 جلسه 120 دقیقه ای بر روی گروه آزمایش اجرا شد. پس از پایان جلسه های آموزش گروهی درمان شناختی رفتاری، از گروه های آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات اضطراب فراگیر در پس آزمون گروه آزمایش نسبت به پیش آزمون کاهش پیدا کرده است. بنابراین درمان شناختي رفتاري گروهی بر اضطراب فراگیر نوجوانان تک والدی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ویژگی های توزیع گاما – وایبل و برارزش آن روی داده های کوید-19
علی شعبانی
تحلیل محتوا متن کتاب مطالعات اجتماعی چهارم دبستان با روش ویلیام رومی
فاطمه افضلی
چگونه توانستم انگیزه انجام کارها و فعالیتهای پژوهشی را در دانش آموزان کلاس دهم ریاضی ایجاد و افزایش دهم ؟
فاطمه معظمی گودرزی
بررسی رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران با یادگیری سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
الهام حاجی پور - محمد شاهین فر - تکتم مطلبی پور - اعظم مصلحی
بررسی راهکارهای عملی- تربیتی گرایش نوجوانان وجوانان مهدی باور از منظر تعلیم و تربیت اسلامی
فاطمه حسن پور
بررسی تجربه زیسته نومعلمان در خصوص انطباق آموزش های دانشگاه فرهنگیان با واقعیت های مدرسه ای
مسعود اسلامی کلیجی - بهزاد خلیلی دیز آبادی - طلعت اسدپور - محدثه رنجبر کلاگری - سید معصومه موسوی کشکا
نهان نگاری تصاویر خاکستری در حوزه ی فرکانس
وجیهه حسین زاده - همایون موتمنی
رابطه فرهنگ مدرسه با اشتیاق دانش آموزان پایه چهارم مدرسه نبی اکرم ۲ بهارستان ۲ سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ : مطالعه موردی
نسیم بیگ زاده احمدبیگلو - زهرا اسمی پور - مطهره صیف خانی
نقش روانشناس در مدارس در عصر دیجیتال
مهشید محمدنبی - مسعود احمدی
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0