0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تجربه زیسته نومعلمان در خصوص انطباق آموزش های دانشگاه فرهنگیان با واقعیت های مدرسه ای
نویسندگان :
مسعود اسلامی کلیجی
1
بهزاد خلیلی دیز آبادی
2
طلعت اسدپور
3
محدثه رنجبر کلاگری
4
سید معصومه موسوی کشکا
5
1- دانشگاه ازاد اسلامی تنکابن
2- دانشگاه ازاد قایمشهر
3- دانشگاه ازاد قایمشهر
4- دانشگاه ازاد قایمشهر
5- دانشگاه ازاد ساری
کلمات کلیدی :
تجربه زیسته ، دانشگاه فرهنگیان ، آموزش ، واقعیت های مدرسه ای ، نو معلمان
چکیده :
پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع تجربه زیسته انجام شد و هدف این پژوهش بررسی تجربه زیسته نو معلمان در خصوص انطباق آموزش های دانشگاه فرهنگیان با واقعیتهای مدرسه ای بوده است . سوال پژوهش این است «که تجربه زیسته نو معلمان در خصوص انطباق آموزش های دانشگاه فرهنگیان با واقعیت های مدرسه ای چگونه است؟». در این پژوهش جامعه آماری عبارت است از؛ کل نومعلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان که اکنون مشغول به تدریس در کلاس درس می باشند، هدف نمونه گیری در روش های کیفی فهم پدیده های مورد نظر است و روش نمونه گیری روش مبتنی بر هدف (هدفمند) می باشد،.در این پژوهش روش جمع آوری اطلاعات شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته میباشد. اعتبار و روایی از طریق اشباع نظری دادهها، تکرارپذیری دادهها، بازبینی مصاحبه ها، چک کردن کدها با جملات مصاحبهشونده ها و پرسیدن نظر شرکتکنندگان درباره یافته های پژوهش با مراجعه مجدد آنها صورت پذیرفت .دراین پژوهش بر اساس روش تحلیل مضمون از یافته ها به این نتیجه دست یافتیم که آموزش های دانشگاه فرهنگیان با واقعیت های مدرسه ای انطباق ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
بررسی تاثیر نقش آموزگاران بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
سیمین موسی علی
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر ملال تحصیلی در دانشآموزان
معصومه شهسواری - سحر مقصودیان
چگونه توانستم ضعف املایی سه نفر از دانش آموزان کلاسم پنجم را تقویت نمایم؟
زهره کتابی
Age and Language Learning: Exploring the Impact of the Critical Period Hypothesis on ESL/EFL Learners
َAtefeh Borunllou - Mohammad Mohammadi
پاکسازی و تصفیه محیط زیست ناشی از پسماندهای فرایند رنگرزی صنایع شیمیایی و نساجی و حذف رنگهای دایرکت و راکتیو و کرومیک و هیدروکسید لیتیم وآروماتیک و بنزوئیک اسید به کمک فناوری نانو
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی
ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ى روش ﺗﺪرﻳﺲﻣﺸﺎرکتی ﺑﺎ روشﺗﺪرﻳﺲﺳﻨﺘﻰ در درس ﺻﺮف و ﻧﺤﻮ رشته ی زبان و ادبیات عربی از ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن »ﺑﺮرﺳﻰﻣﻮردى ﭼﻬﺎر داﻧﺸﮕﺎه دوﻟﺘﻰﺷﻬﺮﺗﻬﺮان«
زینب جرونده - کبری روشنفکر
تعیین رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه با اختلال اضطراب منتشر و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
لیلا جعفری - محمد میرزائی
نقش تعاملی خانواده و مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی – ایرانی
علی صالحی
نقش ادراک از کلاس درس در پیش بینی خود تنظیمی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
رضوانه رجبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0