0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اهداف و روش های تربیت معنوی در نهج البلاغه و نقش آن بر دانش آموزان
نویسندگان :
مرضیه دارابی
1
محمد شیخه
2
1- تهران جنوب
2- خوارزمی تهران
کلمات کلیدی :
تربیت، تربیت معنوی، نهج البلاغه
چکیده :
این پژوهش با هدف تبیین اهداف و روشهای تربیت معنوی در نهج البلاغه انجام شده است و با محور قرار دادن این موضوع، در صدد بررسی این سوالات است. 1- روشهای تربیت معنوی براساس کتاب ارزشمند نهج البلاغه کدامند؟ 2- اهداف تربیت معنوی بر اساس کتاب ارزشمند نهج البلاغه، کدامند؟ 3- ماهیت تربیت معنوی در نهج البلاغه چیست؟ روش تحقیق از نوع کیفی و گردآوری اطلاعات کتابخانه ای بوده و در این پژوهش دو نوع روش تحقیق شامل روش تحلیل محتوا و استنتاجی به شیوه الگوی فرانکنا استفاده می گردد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که تربیت معنوی به عنوان یک موضوع تربیتی همواره مورد توجه صاحبنظران عرصه ی تربیت بوده است. این نتایج جنبه کاربردی داشته و می تواند کمک مؤثری در امرتعلیم و تربیت داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثر آموزش مدیریت استرس و همکاری گروهی بر ارتقا توانمدی های حل مسائل دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
حسین حمیدی نفت چالی - مریم نوری چورتی - علی غلامی عالمی
ضرورتها و الزامات آموزش کارآفرینی در نظام آموزشی بهعنوان کلید توسعه پایدار
سیما سیمیاری - مهرزاد باروج کیاکلایی - پریسا کرد ناییج
Threats of artificial intelligence on nursing care: content analysis
Ali Nourmohammadi - Leila Ghanbari Afra - Leila Taheri - Omid Torabi
مروری بر سیاستگذاری مبتنی بر دانایی در نظام آموزشی
فاطمه جعفریان جلودار - سیده لیلا حسینی طبقدهی
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
چالش های آموزش مجازی بر انگیزه یادگیری دانش آموزان
زهره فاطمی نژاد
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
کاربرد هایcode QR در آموزش
مهرداد بهاری پور
برابری آموزشی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0