0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه با افزودن پارامترهای کلاس معکوس (Flipped Classroom ) می توان به افزایش انگیزه، مشارکت در یادگیری و پیشرفت در درس زبان انگلیسی دانش آموزان هنرستان کمک کرد؟
نویسندگان :
نیره بهداد
1
1- مجتمع آموزشی المهدی (عج)
کلمات کلیدی :
کلاس معکوس، مشارکت در یادگیری، انگیزش تحصیلی، پیشرفت درسی، یادگیری فراگیر محور
چکیده :
مطالعه حاضر به منظور ارزشیابی تاثیر استفاده از روش کلاس معکوس (Flipped Classroom) بر انگیزه، میزان مشارکت و تمرکز فراگیران در کلاس درس زبان انگلیسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم هنرستان انجام گرفت. روش پژوهش به صورت تلفیقی از کلاس های معمول درس زبان و کلاس معکوس بود. جامعه ی آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر 3 کلاس دهم هنرستان (کامپیوتر، حسابداری، تربیت بدنی) شهر مشهد مقدس که در سال تحصیلی 97_96 مشغول به تحصیل بودند، تشکیل میدادند. برای سنجش اثرگذاری روش مذکور از روش مشاهده، مقایسه نمرات و پرسشنامه استفاده شده است. نتایج به دست آمده از این اقدام پژوهی حاکی از تاثیر مثبت استفاده از روش کلاس معکوس بر میزان یادگیری و شادابی و ایجاد انگیزه دانش آموزان هنرستان در درس زبان انگلیسی بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم میزان علاقمندی و در پی آن کیفیت یادگیری درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزایش دهم.
نفیسه علمی نیک
بررسی نقش فرم والدسنجی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم منصورسمائی - حمیدرضا امیری آبدبوچالی
تحکیم خانواده از نگاه اسلام
عفت گل محمدفرخانی
بررسی تاثیر طراحی آموزشی گانیه در یادگیری درس ریاضی و توان حل مسئله دانش آموزان
معصومه محمدی
بهینهسازی با استفاده از نقاط اکسترمم مطلق
محمود داورزنی - محمد یوسف احمدی
بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل
محمدتقی معتمدی تلاوکی - داود حامدنژاد - خدیجه قربانی ولیک چالی
کیفیت بخشی به تدریس شیمی دهم و یازدهم با تولید محتوای الکترونیکی
علیرضا ناصری مود
چالش ها و فرصت های آموزش الکترونیکی در عصر بحران کووید19
فهیمه رضایی - سیده خدیجه موسوی
مروری بر پیشایندهای تنظیم هیجانات در دانش آموزان مدارس ابتدایی
سمیرا نعمت جمشیدی
مدرسه صالح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تحقق حیات طیبه
فاطمه فیروزی - نجمه فیروزی - شیوا نظری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0