0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیرات فناوری های نوین در آموزش و پرورش
نویسندگان :
محسن عسکری
1
سید یحیی حسین پور
2
1- دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
2- دانشگاه شیراز
کلمات کلیدی :
فناوري اطلاعات، آموزشوپرورش، يادگيري الكترونيكي، فناوری های نوین
چکیده :
دنیای قرن بیست و یکم درواقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات و دنیای شتابزدگی تاریخ به لحاظ تغییرات و تکثرات شتاب آمیز علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود. با ظهور و توسعهی فناوري اطلاعات روند تحولات جهاني، با شتاب بيشتر با محوريت عنصر اطلاعات و دانايي، در حال گسترش است. انتظار میرود با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیاری از این مشکلات نظام آموزشوپرورش، از قبیل توجه به دانایی و نیاز فراگیران، نهادینه کردن دانشآموز محوری بهجای کلاس محوری و شناخت علایق او، گسترش دسترسی به آموزش، ایجاد محیط یادگیری غنیشده تغییر نقش معلم بهعنوان راهنمای دانش آموزان و اصالت بخشی به آموزش مادامالعمر حل گردد. در این مقاله با توجه به نقش و اهميت فناوری اطلاعات در زندگی و محور قرار دادن استفاده از فنّاوریهای آموزشی جدید در آموزشوپرورش با روش توصیفی به دنبال آنیم تا به نقش محوری وسایل و شیوههای آموزشی نوین در آموزشوپرورش بپردازیم و تأثیر این فنّاوریها و ابزارها را در آموزشوپرورش و فرایند یاددهی و یادگیری فراگیران را بررسی کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
رابطه بین بیماری کووید 19 و استرس ادراک شده با خودکارآمدی و یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه
ایوب بابایی
تحلیل محتوای برنامه درسی فارسی سال پنجم وششم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - خدیجه عباسی رستمکلاته - نسیم منصوری
تأثیر سکونت در خوابگاه های دانشجویی در سطح یادگیری و آموزش دانشجویان
احمد کارآمد - مرتضی وحیدی - فهیمه صحت پور - سید حسین مرتضوی تنها - راضیه کارآمد
تاثیر آموزش برنامه فرندز بر مهارت اجتماعی کودکان سن مدرسه (10- 6 ساله )
مریم رشیدان - ارمیا مقصودلو - سعیده عزیزی مهکویه - نیکو لطیفی
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
زهرا میناوی
چگونه با افزودن پارامترهای کلاس معکوس (Flipped Classroom ) می توان به افزایش انگیزه، مشارکت در یادگیری و پیشرفت در درس زبان انگلیسی دانش آموزان هنرستان کمک کرد؟
نیره بهداد
تاثیر روش تدریس اکتشافی برتفکر انتقادی و رضایت ازیادگیری دانش آموزان دخترپایه هشتم دوره اول متوسطه شهرستان قائم شهر
هدیه یزدانی تپه سری - سیده زهرا ساداتی
بررسی اثربخشی بازی ها و نمایش های بومی-محلی بر خودکارآمدی دانش آموزان در درس ادبیات فارسی
فاطمه بهار - سمانه نیرومند
طراحی مدل تاثیر فناوری اطلاعات بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0