0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با تشکیل کلاس تقویتی، نمرات درس ریاضی دانش آموزانم را افزایش دهم؟
نویسندگان :
فروزنده نوروزی
1
جواد نوروزی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه
2- دبیرستان 12 بهمن
کلمات کلیدی :
مطالعه
چکیده :
رياضـي يکي از چند درسـي اسـت کـه در باز کــردن ذهــن دانــش آمــوز و آمــوزش چگونــه انديشــيدن نقــش درجــه اول را دارد اما يادگيري درس رياضي از معضلات دانش آموزان است و روش هاي ياددهي آن يکي از مسائلي است که هر معلم رياضي با آن مواجه مي شود . همچنين با توجه به اين که امروزه علم باسرعت واقعا باورنکردني در حال گسترش است اين سوال پيش مي آيد که چگونه ميتوان از ميان انبوه اطلاعات و دانش توليد شده مناسبترين، بيشترين و مورد نيازترين محتوا را انتخاب نموده و آموزش داد؟ و چگونه ميتوان انتظار داشت يادگيرندگان بهترين بهره را از آن ببرند؟ امروزه جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و کمک به ارتقای عملکرد تحصیلی آنان به عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی هر جامعه مورد نظر است. در واقع اساس منطقی آموزش بر این اصل استوار است که به دانش آموزان یاد بدهیم چگونه یاد بگیرند، چگونه به خاطر بسپارند و چگونه مساله حل کنند ( فضلی خانی، 1382). این پژوهش در سال تحصیلی 94 – 93 در دبیرستان هیأت امنایی حضرت فاطمه (س) اجرا گردید. هدف اصلی آن کاهش افت تحصیلی و افزایش نمرات نوبت دوم تعدادی از دانش آموزان که در کلاس فوق برنامه ریاضی شرکت کردند، می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از روش کیفی – توصیفی ، جدول نمرات ، بررسی نمرات مستمر و پایانی ، برگزاری آزمون، مصاحبه با دانش آموزان ، تشکیل جلسه مشترک بین اولیا و دبیران و تشکیل کلاس فوق برنامه استفاده شد. پس از اجرای طرح و را حلهای مورد نظر، مشاهده گردید که با تشکیل کلاس فوق برنامه ، نمرات نوبت دوم دانش آموزانی که در کلاس فوق برنامه شرکت کرده بودند، نسبت به نوبت اول افزایش چشمگیری داشت که نشان دهنده موفقیت در اجرای طرح مربوطه است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم برای تدریس مطالعات اجتماعی پایه چهارم به صورت مجازی روش تدریس مناسبی پیدا کنم ؟
سارا کریمی - محسن اکبری
بررسی مقایسه ای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر میزان شادکامی دانش آموزان
شقایق رضاپناه - فاطمه دهقان - اویس حمیدی - علی مهری - اسماعیل قنبری
بررسی و مقایسه اخلاق شغلی و حرفهای و توانمندسازی روانشناختی اصولی بین معلمان مقطع ابتدایی و دبیران متوسطه شهرستان دهلران
پریسا گوران - هما بختیاری
مدل کسب و کار، عامل حیاتی در موفقیت کسب و کار
حامد تاری
پیشبینی میزان مشارکت دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر مشهد در فعالیتهای ورزشی همگانی بر اساس عوامل شخصیتی (NEO)
رضا رجب زاده - محسن حلاجی - شیرین مهاجری نیاکی
نقش رفتار آوایی معلمان در توسعه رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه:مدارس متوسطه دوم سنندج)
محمدفائق محمدی
خوانش معنایی پارهای از نشانههای ارتباط غیرکلامی معلم – دانشآموز در مقطع ابتدایی
زهرا صالح زاده
بررسی نقش فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
سید جواد مومنی - مریم بادبر - افسانه بانی گل
ارزیابی روش دارایی های شناختی و انتقال مهارت های تفکر انتقادی بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
مهدی دهقان طرزره - مرضیه دهقان - فاطمه قربانی
چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموز ابوالفضل جوانی را کاهش دهم؟
عارف اصغری لاریمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0