0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تدوین برنامه استراتژیک استعدادیابی فوتبال استان مازندران
نویسندگان :
سیدحسین علوی
1
حمیدرضا خسرپور
2
1- دانشگاه فنی و حرفه ای
2- فنی و حرفه ای
کلمات کلیدی :
استعدادیابی ورزشی، برنامه استراتژیک، فوتبال، swot
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تدوین برنامه استراتژیک استعدادیابی فوتبال استان مازندران بر اساس تحلیل swot است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی، از نوع تحقیقات مطالعات راهبردی میباشد که به صورت کیفی و کمی (آمیخته) اجرا شده است. جامعهی آماری بخش کیفی شامل کلیه متخصصان، اساتید ورزشی، مربیان و داوران فوتبال استان مازندران بودند که بر اساس روش نمونه گیری هدفمند تعداد 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین جامعهی آماری بخش کمی شامل کلیه مربیان، داوران فعال و حاضر در لیگ های فوتبال استان مازندران به تعداد 750نفر بودند که بر اساس روش نمونهگيری طبقهبندی تصادفی و فرمول کوکران 254 نفر به عنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. ابزار تحقيق پرسشنامه محقق ساخته مربوط به عوامل دروني و بيروني برنامه استراتژیک استعدادیابی فوتبال و شامل 42سوال بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید ورزشی تایید و پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر با 82/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون فریدمن،آزمون تی) و تحلیل swot استفاده گردید. نتایج نشان داد که استعدادیابی در هیأت فوتبال استان مازندران در ابعاد درونی دارای 12 قوت و 12 ضعف و در بعد بیرونی نیز دارای 9 فرصت و 9 تهدید میباشد. بر اساس نتایج برگزاری مسابقات منظم در تمامی رده های سنی جهت آمادگی حضور در مسابقات استانی به عنوان مهمترین نقطه قوت، عدم درآمدزایی از طریق بلیط فروشی مسابقات فوتبال استان به عنوان مهمترین نقطه ضعف، گرایش زنان به فوتبال به عنوان مهمترین فرصت و وضعیت اقتصادی- اجتماعی حاکم بر کشور و استان به عنوان مهمترین تهدید استعدادیابی فوتبال استان مازندران شناسایی گردید. همچنین جایگاه استعدادیابی در هیأت فوتبال استان مازندران در منطقهی تهاجمی (SO) ﻗﺮار دارد. لذا لازم است که هیئت های ورزشی و اداره ورزش و جوانان استان با استفاده از نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای شناسایی شده در جهت بهبود و ترقی استعدادیابی ورزشی فوتبال استان قدم بردارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه میان مبانی روانشناسی و گزارههای دینی
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
بررسی میزان افسردگی دانشآموزان دختر متوسطه اول در یک مدرسه قائمشهر
مریم یعقوبی - نازنین زهرا صدقی - راحمه دارائی - فاطمه عظیمی - طنین شاورانی
بررسی نظریه های آموزش انفرادی و پیشرفت تحصیلی
علیرضا سلطانی نظیر - ناصر سام دلیری - کلثوم اصفهانی
نقش معلمان در توسعه و تقویت مهارت های ارتباطی بین دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد - سمانه بابائی شیب آبندانی - محبوبه مدرسی
بررسی تاثیر آموزش مهارت ارتباط موثر بر مقبولیت اجتماعی و دانش آموزان مقطع ابتدایی
ناهید کریمی فرد - عهدیه زال نژاد
نگاهی به آموزش و پرورش در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها
مرتضی خیر آبادی - محمد هادیان - معین رضایی - سید علی اصغر پرستاران
جهانی شدن و تحول در آموزش و پرورش
زهره آقائی نصرلو - صغرا مرادپور - یاسر سالاریان
بررسی ابعاد ارتباط میان اماکن آموزشی و حرکات بدنی و اکتیوهای ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
ندا آذرپیرا
« آموزش تفکر محور» در نظام تعلیم و تربیت کشور، چالش ها، راهبردها و راهکارها
نفیسه علمی نیک
رابطه بین هوش هیجانی با توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0