0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
نویسندگان :
طاهره توفیقی
1
1- آموزش و پرورش آمل
کلمات کلیدی :
توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی،خودکارآمدی،دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان آمل بودند و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 40 نفر و به روش نمونه گیری تصادفی برگزیده شدند. پرسشنامه خودکارآمدی بندورا ( 2000 ) ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیداکردن تأثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی دانشآموزان ابتدایی از آزمون تی مستقل استفاده گردید. استفاده از توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی دانشآموزان ابتدایی مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی به معلمان پیشنهاد می شود تا در روند فرایند حرفه ای استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بایدهای نظام آموزشی بر پایه کارآفرینی و خلاقیت
پریسا منتیان - آرزو بهارستان - مرضیه برائی - فرشته هواسی
چگونه توانستم از افت تحصیلی دانش آموزم به دلیل فقر اقتصادی جلوگیری کنم.
فاطمه رنجبر خانیمنی - مهری احمدی - مرضیه عباسی - اکبر رستمی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
تدریس ریاضی با رویکرد ساخت گرایی
فخرالسادات عابدینیان
تحلیل محتوا کتاب علوم ششم ابتدایی بر اساس اهداف دروس
علیرضا سلطانی نظیر - مهدی رودی
نقش روانشناسی بر رفتار و آموزش یادگیری کودکان
سیما محسن زاده کورائم
معنویت و دینداری درکودکان در حال رشد
فریبا محمدی - مریم شاهوند - صغرا شوریده
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سرسختی روان شناختی در پرستاران بخش کووید-19 بیمارستان بوعلی سینا
فاطمه عظیمی تاکامی - زهرا عظیمی تاکامی - باب الله بخشی پور
رابطه ویژگیهای شخصیت با سبکهای هویت دانشآموزان
پروین قنبرلو
مقایسه محتوای کتاب های درسی علوم تجربی ششم ابتدایی ایران، هندوستان، ترکیه و آمریکا بر اساس سودمندی محتوا، هدف های آموزشی، شکل و خصوصیات ظاهری
مریم نظری - ائمه صادق کوهستانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0