0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
Corporal and non-corporal Punishment in Schools: A case of Khodabandeh secondary Schools
نویسندگان :
ناصر عباسی
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
Corporal punishment, Non corporal punishment,Students' discipline
چکیده :
This study intended to explore the status of corporal punishment in secondary schools of Khodabandeh district in Zanjan province.Clustered sampling was used to obtain data.The sample of this study involved two schools among 27 secondary schools in the district . 38 students were selected from each school, which made the total number of 76 students, the minimum number of 30 teachers were selected and 60 parents were participated in the study. Questionnaires were distributed to teachers, parents and students whereby the types of questions were closed ended and questions with subtle differences were provided to the teachers, students and parents. In analyzing data quantitatively computer package such as Statistical Package for Social Science ( SPSS) , tables and simple percentages have been used. On the other hand, qualitative techniques have been used in analyzing data in narrative form.The findings revealed that most of the teachers, students and parents believed that it is better to continue using corporal punishment but should be carefully administered and managed. When teachers were asked to state if non corporal punishment such as warning help to restore students discipline most of the teachers and parents said sometimes it helps. But the majority of the students said "yes". In this case mostly the students accepted that warning may help to restore students’ discipline.Conflict among students is the major reason contributed on the students being punished in the school.Among differnt types of punishments mostly administered in schools, using ruler and among the ways of non-corporal punishments , staying outside of the classroom during lesson had the highest frequency.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ضرورت آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی جهت تداوم توسعه و پیشرفت- درسی از تجربیات و سیاست های آتی اروپا
الهام رزم فرسا - اکبر جعفری
چگونه توانستیم ضعف دیکته نویسی یاسین، دانشآموز پایه ششم را در سال تحصیلی 1400-1399 بهبود ببخشیم؟
معصومه عسگریان - محدثه امینی نیا - معصومه کاظمی - محمد قربان پور
"The Use of Artificial Neural Networks in Solving Mathematical Problems: A Comprehensive Approach"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان اول ابتدایی
سید معصومه حسینی
سازنده گرایی و کاربردهای آموزشی آن در کلاس درس
پروین محمدی گوندره
تحلیل محتوا کتاب هدیه آسمانی پایه پنجم ایتدایی بر اساس مدل پلورالیسم دینی جانهیک
خیرالله قابلی - رمضان جعفرپور - محمدرضا رسولی جام خانه
بررسی تطبیقی ناخودآگاه در روانشناسی جان لاکان و کارل گوستاو یونگ
امیر فیاض - عادل شمشیریان - رویا رجب زاده
ارتباط ابعاد فعالیتبدنی با رضایت زندگی دانشجویان
روزبه علی محمدی - سیدحسین علوی
نقش معلمان درحفاظت از محیط زیست با تاکید بر آموزش در مدارس
سید هادی رضائی نیکو
بررسی عوامل موثر در پایداری منابع انسانی درسازمان یااداره
حسین گرجی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0