0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده از بازاندیشی راهی برای یادگیری مسائل پیچیده شیمی دبیرستان
نویسندگان :
فاطمه قائمی امیری
1
زهرا قائمی امیری
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بیرجند
کلمات کلیدی :
یادگیری فعال،بازاندیشی،آموزش شیمی
چکیده :
بازاندیشی را می توان به عنوان یک استراتژی آموزشی در نظر گرفت که از طریق ایجاد ارتباط بین تجربیات قبلی فرا گیران با موقعیت فعلی، سبب تلفیق آموخته های تئـوری و عملکـرد می شـود و یکی از شیوه های فعال و بنیادین آموزشی بوده و سبب ایجاد یادگیری عمیق و کاربردی می شود. . این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بازاندیشی بر یادگیری مسائل پیچیده شیمی در دانش آموزان انجام شده است. در این پژوهش رسم ساختار مولکول ها در درس شیمی به شیوه بازاندیشی برای دانش آموزان پایه دهم تجربی به کار گرفته شد و نتایج کسب شده توسط دانش آموزان ، نشان داد که این روش تدریس تاثیر زیادی بر یادگیری دانش آموزان داشته است و رضایتمندی دانش آموزان از این روش تدریس بسیار زیاد بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه حمایت اجتماعی معلمان با انگیزش مشارکت در کلاسهای اوقات فراغت و فوقبرنامه ورزشی
شیما عابدی - مسعود دامنی - محمد رحیمی - مرضیه اوشال
جزوه محوری بعنوان یک چالش در امر آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
مدارس کارآفرین و ضرورت کارآفرینی در مدارس
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و رهبری توانمند ساز در مدارس استان مازندران
ربابه غلامی - مصطفی عزیزی شمامی - ابراهیم صالحی عمران
مقایسه تأثیر روش تدریس فناوری اطلاعات و سقراطی بر میزان یادگیری دانش آموزان
پژمان تقی زاده - نرگس سالاری
بررسی نقش دانش آموزان در کاهش آلودگی منابع آبی در محیط زیست
درسا رجبی - نیایش تاجدارنژاد
تأثیر یک دوره فعالیت بدنی بر افسردگی در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به پُرخوری عصبی
ساجده فدائی ریحان آبادی - حسن عموزاد مهدیرجی - مرتضی پریچهره
ضرورت آموزش تفکر نقادانه در کلاس درس
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی میزان شیوع اضطراب امتحان و تاثیر میزان درمانگری در کاهش آن بر روی دانش آموزان پسر دبیرستانی
حسین رحیمی
مدلسازی حضور مجدد گردشگران ورزشی فعال سوپر لیگ والیبال کشور بر مبنای شاخص های رضایتمندی
حمیدرضا قزلسفلو - سیده زینب میرزایی - مهدی اسکندرلی - رضا ایمری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0