0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه آگاهی دبیران ریاضی دوره دوم متوسطه استان مازندران از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی با صلاحیتهای حرفهای آنها
نویسندگان :
مهرزاد باروج کیاکلایی
1
سیما سیمیاری
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- دبیرستانهای ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
آگاهی، دبیران ریاضی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی، صلاحیتهای حرفهای معلمان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه آگاهی دبیران ریاضی دوره دوم متوسطه استان مازندران از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی با صلاحیتهای حرفهای آنها انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دبیران ریاضی دوره دوم متوسطه استان مازندران به تعداد 730 نفر بود که بر حسب فرمول کوکران 252 نفر از آنها به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای (138 مرد و 114 زن) بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته آگاهی دبیران از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و پرسشنامه استاندارد صلاحیتهای حرفهای معلمان (بابایی، 1393) استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون انجام شد. یافتهها نشان داد که بین آگاهی دبیران ریاضی از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی با صلاحیتهای حرفهای و زیرمؤلفههای آن (صلاحیتهای شناختی- مهارتی، نگرشی و رفتاری، مدیریتی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی شیوه های آموزش علوم ابتدایی بر مبنای الگوی کاوشگری
مرتضی احمدی
نقش معلم درمقابل نقش دانش آموزان در فرایند بهبود روند آموزش
مرتضی حصاری - نورخدا خزایی - مهدیه عمادی نوری
نقش آموزش و پرورش درتوسعة اقتصادی و اجتماعی
سید رضا هاشمی - عباسعلی معافی - رضا براری
بررسی رابطه هوش معنوی با امید به زندگی و خود کنترلی در بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی شهر ساری
کیانا علی اصغرپور - الهه گرائیلی - صفورا فروزانی - معصومه قلی پور - زهرا السادات جلالیان
نقش اصطلاح نامه و هستی شناسی در بازیابی اطلاعات
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
مقایسه سلامت عمومی و شادکامی و امید به زندگی مادران دانش آموزان دوره ابتدایی
رودابه یزدانی
اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر شیوه های مقابله با استرس نوجوانان
دردانه تیموری
بررسی رساله آپولوژی افلاطون و تبیین دلالتهای تربیتی آن
سارا هراتی - زینب طیبی
راهکارهای ارتقای فرهنگ پژوهش در بین معلمان
پریسا منتیان - آرزو بهارستان - الهام نظری - میترا جعفری
چگونه توانستم با تمرین و تکرار اختلال خواندن دانش آموز کلاس چهارم را برطرف کنم.
علی شاهینی - هانیه رستمیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0