0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ى روش ﺗﺪرﻳﺲﻣﺸﺎرکتی ﺑﺎ روشﺗﺪرﻳﺲﺳﻨﺘﻰ در درس ﺻﺮف و ﻧﺤﻮ رشته ی زبان و ادبیات عربی از ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن »ﺑﺮرﺳﻰﻣﻮردى ﭼﻬﺎر داﻧﺸﮕﺎه دوﻟﺘﻰﺷﻬﺮﺗﻬﺮان«
نویسندگان :
زینب جرونده
1
کبری روشنفکر
2
1- دانشگاه تربیت مدرس تهران
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
روش ﺗﺪرﻳﺲ،روش ﺗﺪرﻳﺲﻣﺸﺎرﻛﺘﻰ،روش ﺗﺪرﻳﺲﺳﻨﺘﻰ، ﻳﺎدﮔﻴﺮى،ﺻﺮف و ﻧﺤﻮ
چکیده :
ﭘﮋوﻫﺶﺣﺎﺿﺮﺑﺎﻫﺪف ﻣﻘﺎﻳﺴﻪﺗﺎﺛﻴﺮ آﻣﻮزش روش ﺗﻔﻜﺮﻓﻌﺎل(ﻣﺸﺎرﻛﺘﻰ)و روش ﻫﺎى ﺗﺪرﻳﺲﺳﻨﺘﻰ درﻳﺎدﮔﻴﺮى درس ﺻﺮف و ﻧﺤﻮ از ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن رﺷﺘﻪ زﺑﺎن و ادﺑﻴﺎت ﻋﺮﺑﻰ در داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎى دوﻟﺘﻰﺷﻬﺮتهران ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ .اﻳﻦﭘﮋوﻫﺶ از روش ﺗﻮﺻﻴﻔﻰ-ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻰ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮده و اﺑﺰار ﮔﺮدآورى اﻃﻼﻋﺎت اﻳﻦﺗﺤﻘﻴﻖﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ بوده اﺳﺖ.ﺟﺎﻣﻌﻪ ى آﻣﺎرى اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺗﺮمﻫﺸﺖ و اﺳﺘﺎدان رﺷﺘﻪ ى زﺑﺎنوادﺑﻴﺎت ﻋﺮﺑﻰ داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎى ﺗﻬﺮان،ﺧﻮارزﻣﻰ،ﻋﻼﻣﻪﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻰ و اﻟﺰﻫﺮا اﺳﺖ .ﻧﻤﻮﻧﻪﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻰﺷﺎﻣﻞ١٢٠ﻧﻔﺮ داﻧﺸﺠﻮ و ٥ اﺳﺘﺎد ﻣﻰﺑﺎﺷﺪ .روش آﻣﺎرى ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﻳﻦﺗﺤﻘﻴﻖ، ﺗﻮﺻﻴﻔﻰ - اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﻰﻣﻰﺑﺎﺷﺪﻛﻪﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﺎر ﺗﻮﺻﻴﻔﻰ،داده ﻫﺎى ﺟﻤﻊ آورى ﺷﺪه ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻨﻈﻴﻢ و ﺗﻮزﻳﻊﻓﺮاواﻧﻰﺧﻼﺻﻪ و ﺑﻪﻛﻤﻚ ﻧﻤﻮدار ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﺷﺪه اﻧﺪ .از ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ نتایج اﻳﻦﭘﮋوﻫﺶ ﻣﻰﺗﻮان ﮔﻔﺖﻛﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎﻳﻰﻛﻪ روش ﺗﺪرﻳﺲ اﺳﺎﺗﻴﺪﺷﺎن روش ﺗﺪرﻳﺲﻣﺸﺎرﻛﺘﻰﺑﻮده اﺳﺖ ﻳﺎدﮔﻴﺮى ﻛﻠﻰ و ﻣﻔﻬﻮﻣﻰﺑﻴﺸﺘﺮى ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﺎﻳﻰﻛﻪ روش ﺗﺪرﻳﺲ اﺳﺎﺗﻴﺪﺷﺎن ﺑﻪﺻﻮرت ﺳﻨﺘﻰ ﺑﻮده اﺳﺖ، داﺷﺘﻪاﻧﺪ و ﻫﻢﭼﻨﻴﻦﻣﻴﺰان ﻋﻼﻗﻪ و اﻧﮕﻴﺰه آن ﻫﺎ در اﻳﻦ روش(ﻣﺸﺎرﻛﺘﻰ )ﻧﺴﺒﺖﺑﻪﻳﺎدﮔﻴﺮى درس ﺻﺮف وﻧﺤﻮ ﺑﻴﺶ از روش ﺳﻨﺘﻰﺑﻮده اﺳﺖ وﻟﻰﺑﺎ اﻳﻦ وﺟﻮد ﺳﺮﻓﺼﻞ و ﻣﺤﺘﻮاى ﻛﺘﺎبﻫﺎى درﺳﻰﺻﺮف و ﻧﺤﻮ روش ﺗﺪرﻳﺲ را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ روش ﺗﺪرﻳﺲ ﺳﻨﺘﻰ ﺳﻮق ﻣﻰدﻫﻨﺪ .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
درس پژوهی معادله پایه هفتم
زینب مومیوند - فاطمه انصافی علیشاه - زینب سادات جعفری - سمیه سادات میرمعینی - فاطمه اسدی
بررسی اثرات بکارگیری ابعاد مدل CRM بر عملکرد بازاریابی (مورد مطالعه: مشتریان بیمه پاسارگاد شمال کشور)
فاطمه روحی
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
مهدی خدادادی - مریم ساجدی رئیسی
بررسی تاثیر استفاده از بهداشتیار در اصلاح الگوی مصرف غذای سالم دانش آموزان
حمیده موسی زاده موسوی - رقیه حسن زاده
چگونه توانستم نارسانویسی دانش آموزم هلنا را در مدرسه ابتدایی شهرستان چالوس به کمک والدین برطرف کنم.
اریچ قیاسی - آرزو حسین نژاد
نقش ارتباط فضای آموزشی و درگیری های فعالیت بدنی و ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر
ندا آذرپیرا
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
چگونگی بهبود در روند یادگیری تقریب و جمع و تفریق تقریبی
شقایق حیدری - رقیه رزمی - فهیمه علیپور - معصومه محمودی - مرضیه ثنایی
روش های نوین و فعال در تدریس
زینب رضوانی - نرگس مصلحی - مریم حقیقت - میترا ناصری مقدم - سارا نعمتی چلابی
اهمیت هنر در یادگیری
فرزاد عصمتی - مریم علی زادگان - رضا رمضانپور پاشاکلایی - سید علی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0