0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر بیانگیزگی معلمان برافت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
کسری کرموندی
1
جواد یوسفی
2
1- مرکز آموزش عالی شهدای مکه تهران
2- مرکز آموزش عالی شهدای مکه تهران
کلمات کلیدی :
انگیزه،معلم،دانش آموز،افت تحصیلی
چکیده :
کیفیت نظام آموزشی ازجمله عواملی است که با انگیزش دانش آموزان ارتباط نزدیک دارد. معلم مهمترین نقش را در نظام آموزشی ایفا میکند و تنها عامل انسانی است که تأثیر مستقیم بر دانشآموز دارد و حتی چگونگی عملکرد دانشآموز به رفتار او بستگی دارد. برای دانش آموزان انگیزش معلمان به این سبب که هم در حکم هدف و هم بهمنزله وسیله پیشرفتهای بعدی آنها در سایر زمینههای تحصیلی است، اهمیت زیادی دارد. معلم باانگیزه است که میتواند، دانش آموزان کلاس خود را طوری تربیت کند که آنها در آینده به افرادی متعالی و تأثیرگذار در جامعه تبدیل شوند اما امروزه مشاهده میشود که برخی معلمان در کلاس درس بیانگیزه و ناامید هستند که برخاسته از مشکلاتی همچون مشکلات مالی، عدم اهمیت و ... است و نمیتوانند نقش خود را بهدرستی ایفا کنند. مسئله اصلی این پژوهش این است که بیانگیزگی معلمان چه نقشی درافت تحصیلی دانش آموزان دارد؟ این مقاله با استفاده از روش تحلیلی-توصیفی در پی آن است که ابتدا عوامل بیانگیزگی معلمان را بررسی کند و سپس نقش آن را درافت تحصیلی دانش آموزان بررسی کند، اینطور به نظر میرسد که انگیزه معلمان نقش مستقیمی درروند عملکرد تحصیلی آنها دارد و معلمانی که بیانگیزه هستند مانع رشد و پیشرفت دانش آموزان در جامعه میشوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه آموزش و پرورش ایران با ژاپن و آلمان
مرتضی خیرآبادی - مجید الیاسی کلهودشتی - مهدیه ادبی فیروزجایی - علی میرزایی
ارتباط میان ویژگی شخصیتی نارسیستیک(خودشیفتگی) و دلبستگی شغلی با فرسودگی شغلی و رفتارهای انحرافی در بین مدیران مدارس دخترانه متوسطه اول شهر اصفهان
ندا کریمی - نرگس سعیدیان خوراسگانی
نقش مدرسه در رشد اجتماعی ومهارت اجتماعی دانش آموزان
احمد کریمی
بررسی مزایا و معایب آموزش و یادگیری مجازی
زهرا هاشم پور - زهره هاشم پور
رهگیری تقویت انواع توجه در کتب علوم تجربی پایه اول تا ششم ابتدایی
علیرضا حافظی - پردیس آذررخش
تحلیل اکتشافی موانع استقرار سیستم اطلاعات مدیریت در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان
افسانه جاویدان
بررسی مبانی نظری اندیشه های فولن
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
الزامات روانشناختی اموزش مجازی برای دانش اموزان
زهره گرزالدین - مهدی محمودی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر اضطراب فراگیر نوجوانان تک والدی
سمیه جعفری مقدم
بررسی تاثیر شایستگی های فنی رهبران بر نوآوری و یادگیری کارکنان مدارس ابتدایی شهرستان آمل
لیلا رضایی - کبری رضایی - خدیجه ابراهیمی نیاک - وجیهه نیکو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0