0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
مریم لطفی
1
بهنام اکبری
2
پریسا لطفی
3
1- آموزش و پرورش استان زنجان
2- اموزش و پرورش استان زنجان
3- اموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
عدالت آموزشی،اشتیاق تحصیلی،دانش آموزان
چکیده :
اشتیاق تحصیلی از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از محققین را به سوی خود کشانده است. هدف این مطالعه بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. در این مطالعه از روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه کلیه دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوم در سال تحصیلی 1400-1399 تهران بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس به پرسشنامه های اشتیاق تحصیلی فردریکز (2004) و ادراک از عدالت آموزشی گل پرور (2010) پاسخ دادند. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss25 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بین ادراک از عدالت آموزشی و اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. یعنی با بالا رفتن ادراک از عدالت آموزشی، اشتیاق تحصیلی بالا می رود و بالعکس.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت آثار گرافیکی در تبلیغات شهری با رویکرد پست مدرن
معصومه کماسی
نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء نظام تعلیم و تربیت
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری - محمدمهدی ادبی فیروزجایی - محسن اکبری سماکوش
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر
پیامدهای شگرف به کارگیری فناوری های نوین در تدریس
زهرا کاظمی
بررسی اثر ضدسرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه همیشک بر سلولهای سرطانی پستان
هانی اعزی
معجزه فناوری در تدریس ریاضی
مریم یعقوبی - مریم موسوی
اثربخشی بازی درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر
ربابه درویش زاده سورکی
بررسی نقش توانمندسازی روان شناختی کارکنان بر اینرسی سازمانی (مورد مطالعه: اداره کل بنادر و دریا نوردی استان مازندران، منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر)
مهناز رحمتی
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی برای شرکت درفعالیتهای علوم فناوری نانو کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا قاسمی - رسول شریفی نجف آبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0