0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر روش قصه گویی بر مهارت حل مسئله در کودکان 4 تا 6 سال شهرستان کلاردشت
نویسندگان :
فریده اصغری
1
1- دانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
کودکان،مهارت،حل مساله،قصهگویی،آنکوا
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر قصه گویی بر مهارت حل مسئله در کودکان 4 تا 6 سال بود. طرح پژوهش حاضر کاربردی بوده و از نوع تحقیق های نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کودکان 4 تا 6 سال مهدکودک های شهر ستان كلاردشت در نظر گرفته شد. بدین منظور یک مهدکودک با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده است. در ادامه 30 نفر از کودکان 4-6 سال آن مهدکودک به دو گروه کنترل [15 نفر] و آزمایش [15 نفر] انتخاب گردیده است. ابزار پژوهش شامل پکیج آموزشی قصه گویی و مقیاس برج لندن با ضریب پایایی 79/0 جهت اندازه گیری مهارت حل مسئله بود. اطلاعات مورد نياز پس از جمع آوری، توسط نرم افزار آماری SPSS تجزيه و تحليل شد. در آزمون فرضیه از آزمون کوواریانس تک متغیره آنکوا ANCOVA استفاده شد. نتایج نشان داد قصه گویی بر مهارت حل مسئله تاثیر معناداری دارد [05/0>sig]. در این راستا قصه گویی با نقاشی 674/0 درصد تغییرات مهارت حل مسئله کودکان 4 تا6 ساله را تبیین می کند. لذا می توان بیان نمود که قصه گویی می تواند با درگیر کردن ذهن کودک در چالش های درون داستان، حس تخیل کودک را به سمت حل مسئله رهنمود سازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرضیه زرودی
چگونه توانستیم با بهره گیری از نیروهای کمکی ( کارورزان و بازنشستگان ) موجبات ریکاوری معلمان خط مقدم ( سه پایهی اول ابتدایی )و خلق آموزش چهره به چهرهی پویا برای دانشآموزان همان مقطع را به سبب آیندهی کاری-تحصیلی این دو گروه فراهم آوریم؟
حسنیه قاضی زاده
Perfect 3 - colorings some of the generalized Petersen graphs
مهدی علاییان
مدل یابی معادلات ساختاری نقش تعدیلگر انگیزش پیشرفت بر تاثیر هوشمند کردن محیط های آموزشی بر برانگیختن شوق یادگیری در دانش آموزان شهرستان آمل
جمیله خوشخو - فرشته قنبری
ملاحظاتی در بکارگیری فناوری در حوزه آموزش کودکان
سپیده باقری چمازکتی - رضا درخشان
نقش آموزش در بحران آب
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
اثربخشی آموزش مهارت های برقراری ارتباط موثر و خودآگاهی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
هنگامه کتال
بررسی کارآمدی روش های مدیریت کلاس های مجازی مدارس متوسطه دوم شهرستان گلوگاه
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان - سمانه فرهادیان
چگونه توانستیم رفتار پرخاشگری اریسا را با استفاده از فن مشارکت در کلاس و مشاوره کاهش دهیم؟
ماري ذبيحيان - لیلا نبی زاده
نگرش معلمان دوره ابتدایی شهرستان چالوس درخصوص مفهوم برنامه درسی
مهگل نیایش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0