0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه سبکهای هویت و سرمایه روانشناختی معلمان با اضطراب در دانشآموزان مدارس شهرستان شیروان
نویسندگان :
رقیه علیمردانی
1
کلثومه فهیم
2
بتول فهیمیده
3
محمد عباسی
4
1- دانشگاه آزاد قوچان
2- آزادقوچان
3- آزاد قوچان
4- آزاد آزادشهر
کلمات کلیدی :
معلم، دانشآموز، اختلالات اضطرابی، هویت، سرمایه روانشناختی
چکیده :
این پژوهش، توصیفی واز نوع همبستگی و جامعه آماری آن را تمامی دانشآموزان مدارس عشایری شهرستان شیروان و معلمان آنها در سال تحصیلی 96-95 تشکیل میدهند؛ که از این تعداد 110 معلم به روش نمونهگیری در دسترس و 330 دانشآموز به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. در این پژوهش پرسشنامههای سبکهای هویت و سرمایه روانشناختی بر روی معلمان و مقیاس اضطراب کودکان اسپنس توسط والدین دانشآموزان استفاده شد. پس از اجرا، پرسشنامهها جمعآوری، نمرهگذاری و با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین مؤلفههای خود کارآمدی، تابآوری، خوشبینی، امیدواری و نمره کل سرمایه روانشناختی با اضطراب در دانشآموزان رابطه منفی و معنادار وجود دارد (001/0>p). نتایج رگرسیون گامبهگام نیز نشان داد که خودکارامدی و خوشبینی معلمان در حدود 49 درصد از واریانس اضطراب کودکان را تبیین کنند. وبین مؤلفههای هویت اطلاعاتی و هویت هنجاری با اضطراب در دانشآموزان رابطه منفی و معنادار (001/0>p) و بین هویت اجتنابی با اضطراب در دانشآموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد(001/0>p). نتایج رگرسیون نشان داد که هویت اطلاعاتی به همراه هویت هنجاری و هویت اجتنابی معلمان توانستد 54 درصد از واریانس اضطراب کودکان را تبیین کنند(001/0 p<).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوا متن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
فاطمه بابایی - شهلا اسکندری - فاطمه قریشی - زهرا هاشم زاده
بررسی ارتباط راهکارهای افزایش انگیزه ی معلمان بر کیفیت تدریس(مطالعه موردی:معلمان ناحیه۱ زاهدان)
علیرضا کیخا - حمید رضا عباسی - علی باقری فر - یعقوب کریمی
اهمیت استفاده از فناوری ها در آموزش فضای مجازی در دوران کرونا
پژمان بریمانی - مهدی اسماعیلی - مسعود چپان - علی حاجی ئی
حل مسئله در آموزش ریاضی
حسین باکویی - عاطفه اندی - محمد رضا خلیل ارجمندی - محمدرضا خلیلی - سمانه بالویی جامخانه
روایتی از بهبود درک دستگاه گردش خون دانش آموزان پایهی چهارم ابتدایی با استفاده از روش تلفیقی
آرش ابراهیمزاده
ترویج فرهنگ کتاب خوانی در دانش آموزان بر اساس رویکرد آموزش پژوهش محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - محبوبه حسینی شریفی
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
نیره محمدی - نجمه عباسی - اشرف مختاری - اسماعیل مردانی زاده
بررسی تاثیر دوره های آموزش خانواده بر عملکرد تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده نیره هاشمیان رستمی - فاطمه فرزانه صاحبی - سمیه عباسی آزاد گله
تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹
فاطمه عشورنژاد
مطالعه ی تطبیقی برنامه ی درسی تربیت بدنی در ایران و استرالیا
مریم انصاری - نفیسه گنج خانلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0