0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش رمزنگاری تصویر با استفاده از الگوریتم اتوماتای سلولی و توالی دی ان ای
نویسندگان :
مهتاب محمدی
1
کوروش نعمتی
2
1- دانشگاه آزاد نور
2- دانشگاه آزاد نور
کلمات کلیدی :
کد گذاری کلمات، توالی دی ان ای(DNA)، اتوماتای سلولی (CA)، نقشه نامنظم، نقشه لاجستیک
چکیده :
مروزه مطالعات بسیاری در مورد بهبود امنیت عکس های دیجتیال به این منظور که از این گونه اطالعات هنگام ارسال در اینترنت و یا اپلیکیشن های دیگر، سواستفاده نشود انجام شده است. در سالیان گذشته روش های مختلفی برای رمزنگاری تصویر ارایه گردیده است . الگوریتم های پیشنهادی باید دارای ویژگی هایی باشند که تصاویر را در مقابل حمالت مهاجمین حفظ نمایند.یکی از ویژگی های یک الگوریتم کد گذاری قوی اندازه گیری حساسیت شماتیک پیشنهادی در برابر تغییرات اندک در عکس های ساده و چگونگی تاثیر این تغییرات روس عکس های رمزی میباشد. برای انجام این، مهاجم به طور تصادفی یک بیت در عکس ساده را معکوس می کند و منتظر واکنش مربوطه در عکس رمزی میماند. به هر حال، اگر تغییرات خاص در عکس ساده منجر به تغییرات غیر یکنواخت در عکس های رمزی نشود، حمالت تشخیص دهنده عمال بی فایده و بی تاثیر خواهند بود. هدف نهایی از کار ما کمک به توسعه، انجام و ارزیابی یک روش رمزنگاری ایمن تصاویر می باشد به طوری که بازگشایی آن ممکن نباشد. منظور ما تامین امنیت تصاویر در زمان انتشار و انتقال و جابجایی در شبکه می باشد .روش انجام پژوهش بر پایه مدل ترکیبی نقشه الجستیک، توالی دی ان 3 ای 4 و اتوماتای سلولی میباشد. قوانین DNA به عالوه اوپراتور XOR ان و قوانین CA به طور همزمان برای رمز گذاری کردن پیکسل های عکس های ساده استفاده می شوند. برای تعیین شماره قانون در توالی DNA و همچنین CA یک نقشه آشوب به نام الجستیک به کار گرفته می شود. نتایج ازمایشگاهی و شبیه سازی های کامپیوتری هر دو تصدیق کرده اند که شماتیک پیشنهادی نه تنها یک کد گذاری عالی را به نمایش می گذارد، بلکه در برابر حمله های معمول مقاوم هستند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه قدردانی و سلامت روان
خدیجه موسوی - معصومه رضایی منش
ارتباط حمایت اجتماعی و خودکارآمدی با تنش شغلی معلم های جوان شهرستان های بابلسر و فریدونکنار
لیلا بابایی - امیر پوراحمدعلی
بررسی مزایا، معایب، فنون آموزش و ارزشیابی در آموزش مجازی دانشگاهیان
مریم ادیبی - فاطمه عبادی
چگونه توانستم در کاهش میزان بی نظمی دانش آموزان کلاس ششم دبستان فرهنگ1 موثر باشم))
علیرضا صالحی کارونیان - رضوانه عباسی
محدودیت های تولید محتوای الکترونیکی در درس ریاضی
مریم بینش
تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری مفاهیم کسرها ریاضی پایه چهارم ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
طاهره سعادت - ماه دخت ولی پور - زهره رنجور - عاطفه یوسفی
نقش مدیریت مدرسه محور در کارآمدی مدارس
محدثه باقری - زهرا اسبو چین
یادگیری و آموزش آنلاین در دوران قرنطینه همه گیری کووید 19
عصمت حسینی وردنجانی
بررسی میزان تحقق اهداف برنامه شاد ادارات آموزش وپرورش منطقه بندپی شرقی وغربی شهرستان بابل 1400-1399
فهیمه قلی پور گودرزی
چگونه توانستم مشکلات تربیتی ورفتاری کلاس مریم 4 را در استفاده زیاد از فضای مجازی ، شبکه های ماهواره ای و تلفن همراه در شرایط کرونایی و پس از بازگشت به مدرسه اصلاح کنم ؟
زهرا منوچهری - فروزنده نوروزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0