0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثرات روش ها و فنون تدریس بر میزان یادگیری دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه شهرستان قائمشهر
نویسندگان :
جعفر عموزاده
1
معصومه حسن زاده
2
فاطمه سرادار
3
سیده کوثر حسینی
4
شبنم بهبودی
5
1- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
2- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
3- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه(س) قائمشهر
4- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه(س) قائمشهر
5- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه(س) قائمشهر
کلمات کلیدی :
فنون تدریس،یادگیری،نیازهای ویژه
چکیده :
این مقاله به بررسی اثرات روش ها و فنون تدریس بر میزان یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه میپردازد. دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل گروهی از دانش آموزان هستند که به دلیل مشکلات جسمی، شناختی یا عاطفی به حمایت های خاص آموزشی نیاز دارند. روش های آموزشی معلمان به عنوان یکی از عوامل کلیدی در فرایند یاددهی_یادگیری تاثیر بسزایی بر موفقیت این دانش آموزان دارد. در این تحقیق از روش ترکیبی (کیفی_کمی) استفاده شده و به وسیله مطالعه کتابخانه ای و پرسشنامه میزان فراوانی پاسخ و پرسش ها مورد تفسیر قرار گرفته است. جامعه پژوهش شامل تمام معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی در شهرستان قائمشهر است. طبق نتایج به دست آمده از این تحقیق، مشخص گردید روش ها و فنون تدریس معلمان بر میزان یادگیری دانش اموزان با نیازهای ویژه تاثیر مثبتی دارد. نتایج این تحقیق میتواند به معلمان مدارس و سیاست گذاران کمک کند تا شیوه های آموزشی مناسبی را طراحی و پیاده سازی نمایند که به به ارتقاء کیفیت یادگیری و توسعه توانمندی های دانش آموزان بانیازهای ویژه منجر شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای درسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی (چاپ ۱۳۹۸) بر اساس اهداف رفتاری تدوین شده در کتاب راهنمای معلم
سمیع علی بلاغی - صونا تیموری
مدلی برای شناسایی اعتماد و علاقه مندی الگوی رفتاری کاربران بانکها با سیستم های داده-کاوی
فاطمه باقری
بررسی رابطه بین خودکنترلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه اسمعیلی - سیده زهرا حسینی - ام لیلا اخلاقی - سیدیوسف ساداتی
شناسایی و اعتبار یابی مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی دوره متوسطه شهرستان بابل
فریبا فرحیان رودی - اتنا باقرزاده شش پل - مریم دولتیاری
بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل
مهتاب کرمی
نقش مادر در تربیت دینی فرزندان در خانواده با توجه به آموزه های قرآنی
سحر امیری رودباری
اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
فاطمه نبی زاده - مریم مردانی زاده - حافظ صفری - اسماعیل مردانی زاده
کاربرد روش های نوین تدریس در حل مشکلات یادگیری تقارن محوری
امیر پوراحمدعلی آقامحلی - فاطمه رضازاده
بررسی تاثیرآموزش بازی های یادگیری حرکتی بر مشکلات مهارت های حرکتی درشت کودکان سندروم داون
مریم ستار
فرآیند آموزش وغنی سازی دریادگیری
سیده ساره عبدی کوهی خیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0