0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه تطبیقی فرایند یاددهی یادگیری مبحث ترمودینامیک در برنامه درسی ایران و کشورهای منتخب
نویسندگان :
مرتضی میربلوچزهی
1
مسعود علی محمدی
2
1- پردیس شهید چمران تهران مرکز شهید بهشتی
2- سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تهران
کلمات کلیدی :
فرایند یاددهی- یادگیری، مبحث ترمودینامیک، برنامه درسی آموزش فیزیک
چکیده :
با توجه به اینکه كليد توسعه يا نقطة آغاز حركت به سوي رشد و پیشرفت همهجانبه و پايدار در هر كشور، سرمایهگذاری در آموزش و کیفیتبخشی به بازدههای آموزشي در اين زمينه است و ماد ة 52 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي مبني بر ارتقاي علوم پايه و آموزش عمومي، اين امر را تأكيد نموده است، ترديدي نيست كه وزارت آموزش و پرورش بيش از هر زمان و پيش از هر اقدام بايد كيفيت عملكرد آموزشي خود را در سطح جهان افزايش دهد. توجه به دروس آموزشي در ايجاد انگيزه و رغبت نسبت به مباحث علمي و علمآموزی در سالهای اوليه آموزش و يادگيري در جهان معاصر ضرورت توجه به فرايند آموزش و كيفيت بازدههای دروس رياضي و علوم را به منزله كليد يادگيري همه يادگيري ها آشكارتر میسازد. پژوهش حاضر از طریق کتابخانهای به مطالعه تطبیقی فرایند یاددهی یادگیری مبحث ترمودینامیک در برنامه درسی ایران و کشورهای منتخب پرداخته شد نتایج بررسیها نشان داد با استفاده از مطالعه تطبیقی اسناد و مدارک موجود در ایران و کشورهای منتخب، شباهتها بیشتر در اهداف و محتوا میباشد اما تفاوتها بیشتر در روشهای تدریس، ابزار و شیوههای ارزشیابی دیده میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش هدفمند درس شیمی بر موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
استفاده از اقدام پژوهی برای مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های گروهی
سیده بتول حسینی
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال بر خودتنظیمی و استرس اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بندرعباس
احمد درویشی - نازیلا خطیب زنجانی
تجربه زیسته معلمان و مدیران نسبت به چالشها، مزایا و راهکارهای آموزش مجازی در بستر شاد
تریفه شاکری
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
نقش تکنولوژی آموزشی در فرآیند یاددهی-یادگیری با میانجی سواد اطلاعاتی شهرستان محمودآباد
ام البنین فلاح
بررسی امکان ارتقاء شغلی زنان در سازمانها
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع
اهمیت و فرآیند های آموزش مجازی در مراکز آموزشی
امیررضا بهرامیان
بررسی نقش خانواده و مدرسه در بزه دیدگی کودک و نوجوان
فرحناز بابویی - مریم اسدی
بکارگیری مدیریت دانش برای ارتقای مدیریت آموزشی در دانشگاه های پژوهشی
نساء گلپایگانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0