0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال بر خودتنظیمی و استرس اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بندرعباس
نویسندگان :
احمد درویشی
1
نازیلا خطیب زنجانی
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
ابزارهای آموزش دیجیتال،خودتنظیمی،استرس اجتماعی
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ابزارهای آموزش دیجیتال بر خودتنظیمی و استرس اجتماعی دانش آموزان بوده است. نوع این تحقیق، از لحاظ ابزار جمع آوری اطلاعات،نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل است و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بندرعباس تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر با 216 نفر بوده است. تعداد 40 نفر از آنها به شیوه تصادفی ساده در 2 گروه آزمایش و کنترل انتخاب شده و خودتنظیمی و استرس اجتماعی آنان در دو نوبت قبل و بعد از آموزش با استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال آزمون شد.ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه اضطراب اجتماعي برای نوجوانان – فرم اصلی (لاجرسا، 1998) و پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد، بویزورت، وزئو و لاروش (1995)بوه است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های تحلیل کواریانس یک و چندمتغیره انجام شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال برای دانش آموزان به طور معناداری میزان خودتنظیمی و استرس اجتماعی در آنها را بهبود می بخشد و این تاثیرگذاری هم به صورت کلی و هم به صورت جزئی مورد تایید بوده است. باتوجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود به منظور افزایش میزان خودتنظیمی و کاهش استرس اجتماعی دانش آموزان استفاده از ابزارهای اموزش دیجیتال مانند جزوه های الکترونیک، ارائه تصویری دروس، استفاده از فیلم و تصویر و ... بیش از پیش مورد توجه معلمان قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نوآوری ،خلاقیت و کارآفرینی در سازمان
محمد تبارنیارمی - مرضیه انصاری
جایگاه مدیریت استعداد در آموزش و پرورش
رضا براری - قاسم همراهی - علی جمشیدپور
تمهیدات معمارانه در طراحی فضای آموزشی معلولین با رویکرد منظر شفابخش
مبینا روحی
ارزیابی اثرات توسعه گردشگری بر اشتغال زایی در شهرستان محمودآباد
مهدی قربانی - محمد حسن زال
نقش دوره های آموزشی ضمن خدمت بر بهبود طراحی شغلی معلمان
حسین احمدی - ناهید نامدار
بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا (Covid 19) بر کیفیت آموزش مجازی(آنلاین) به روش AHP
میثم امانی - زهرا امانی
مزایای اجرای طرح پاک در مدارس ابتدایی
سپیده دلخواه
امنیت اطلاعات در فناوری های نوین اطلاعات و فضای سایبر
حامد شعبانی - علی شعبانی - حسن سعیدی
بازنمایی تجارب معلمان در اجرای کلاس معکوس در ایران : مزايا ، معايب و ارايه راهكارها
سوسن نوروزی - فرنوش رقابی
اثربخشی واقعیت درمانی بر ترس از موفقیت، سرمایه روانشناختی و حمایت اجتماعی دانشجویان
علی خویی - ماندانا محمودجانلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0