0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی امکان ارتقاء شغلی زنان در سازمانها
نویسندگان :
علیرضا طاهرنژاد
1
سیمین امینی زارع
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس حکیم فردوسی البرز
کلمات کلیدی :
سقف شیشه ای،زنان،ارتقاء شغلی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف « بررسی امکان ارتقاء شغلی زنان در سازمانها» بوده که با روش تحقیق کتابخانه ای انجام شد. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که پیشرفت زنان به سطح اجرایی ارشد توسط موانعی نامرئی مسدود شده است که اصطلاح «سقف شیشه ای» این پدیده را به خوبی توصیف می کند. سقف شیشه ای برآمده از برداشت های کلیشه ای و پیش داوری هایی است که درباره زنان وجود دارد و باعث می شود تا زنان نتوانند در سلسله مراتب سازمانی از سطوحی خاص بالاتر روند. سقف شیشه ای که مبتنی بر نگرش و پیش داوری های سازمانی است مانع پیشرفت زنان در مشاغل مدیریتی می شود. سازمان ها در جهت تحقق اهداف، نیازمند استفاده از سیاست رفع تبعیض به عنوان ابزاری برای کمک به افراد واجد شرایط از جمله زنان است تا آنها هم فرصت مساوی برای رقابت بر اساس توانایی و شایستگی داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر تکلیف شب بر فرآیند یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا بهرامی - سیده بتول حسینی
طراحی و تدوین الگوی شایستگی مدیران مدارس دوره ابتدایی در آموزش و پرورش استان مازندران
سعید ولایی
مزایا و معایب تدریس مجازی و راهکار مناسب
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
تاثیر فناوری اطلاعات در آموزش و بررسی مزایا و معایب آن
سپیده احمدی جویباری - صاحبه احمدی جویباری - مهدی احمدی جویباری - اعظم السادات قریشی نژاد - لیلا محمدنژاد
بررسی رابطه مدیریت دانش در ورزش و بهزیستی روانشناختی بر اساس متغیر سلامت روان در دبیران تربیتبدنی شهر یزد
فاطمه السادات موسوی بفروئی - منیره غمخوار بفروئی - مریم موتاب بفرویی
بررسی رابطه بین سبک های قدرت مدیران مدارس ابتدایی و رفتارهای حرفه ای معلمان در مدارس روستایی شهرستان چالوس سال 1403
حکیمه عظیمی - رسول رستمی - مهدی صفائی
تکنولوژی نقل و انتقال با تکیه بر مفاهیم اسلامی (مورد مطالعه: کاربرد تکنیک طی الارض)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
وحید بنیسی - لیلا غلامی مهرا - آرزو عرفان
بررسی تاثیر رویکرد سنجش برای یادگیری در روش ساخت گرایی بر پیشرفت دانش آموزان در ریاضیات
فاطمه یوسف زاده درزی
پیش بینی اشتیاق تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده و خود شفقت ورزی دانش آموزان دختر پایه دهم مدارس دوره دوم شهر سنندج
سعیده حشمتی - فاطمه بیان فر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0