0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه فرهنگ سازمانی با الگوی تصمیم گیری در آموزش و پرورش
نویسندگان :
سیده طاهره توفیقی
1
1- فرهنگیان آمل
کلمات کلیدی :
فرهنگ سازمانی، تصمیم گیری
چکیده :
پژوهش حاضر با موضوع فرهنگ سازمانی ورابطه آن با الگوی تصمیم گیری در آموزش و پرورش اجرا شده است. سوال اصلی تحقیق : آیا بین فرهنگ سازمانی و الگوی تصمیم گیری رابطه وجود دارد؟ می باشد.برای شناخت فرهنگ سازمانی، مدل دنیسون و برای الگوی تصمیم گیری از نظر هریسون و البانا استفاده شده است. پرسشنامه شامل 36 سوال فرهنگ سازمانی و 18 سوال تصمیم گیری می باشد. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شده است و برای سنجش میزان پایایی، الفای کرونباخ 92/0 بدست آمد.این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی توصیفی از نوع همبستگی قرار میگیرد. برای تحلیل توصیفی از نرم افزار SPSS و برای تحلیل استنباطی از نرم افزار PLS استفاده شده است.از میان جامعه آماری تعداد 70 پرسش نامه جمع آوری شد. جهت تعیین نرمال بودن از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شد و نتایج نرمال بودن داده ها بجز تصمیم گیری منطقی را تأیید کرد. تحلیل فرضیات تحقیق با تحلیل عاملی تأییدي و مدل معادلات ساختاري انجام گردید. در این پژوهش 13 فرضیه وجود دارد. و نتایج بیانگر رابطه مستقیم و معنا دار بین فرهنگ سازمانی و تصمیم گیری به عنوان فرضیه اصلی است و 6 مورد از فرضیه های فرعی نیز تایید گردیدند. از جمله در گیر شدن در کار و تصمیم گیری منطقی و شهودی، فرهنگ ماموریتی و تصمیم گیری سیاسی، فرهنگ سازگاری و تصمیم گیری سیاسی و شهودی و فرهنگ انعطاف پذیری و تصمیم گیری سیاسی. بین همه این متغیر ها رابطه معنا داری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی بر پایۀ ساحت تربیت علمی و فناوری در سند تحول بنیادین
آسیه معمار - محمد مهدی نامی
تأثیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1402-1403
محسن باقرزاده
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نیر ترقی خواه دیلمقانی
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
سیده ربابه حسین پور
بررسی نقش فناوری و ارتباطات بر ارتقای عدالت آموزشی
عسل فریدونی کوچکسرایی
بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان در مدارس با استفاده از تکنیک های داده کاوی
حمید بهادر - وحیده علیرضازاده صدقیانی
افزایش اعتماد به نفس دانش آموزم با استفاده ازتقویت درس ریاضی
زهرا رضوی نیا
نقش خلاقیت و پژوهشگری معلم ریاضی و عربی بر فرآیند یاددهی یادگیری
نادره حمیدی - اکرم واعظیان
پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری، اضطراب ریاضی دانش آموزان هنرستانی (مطالعه موردی: پایه دهم و یازدهم ناحیه 2 شهرری)
فاطمه مرادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0