0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش بر خط (بازیها -شبیه سازها) بر عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت کودکان سرطانی 6 تا 12 ساله بیمارستان محک
نویسندگان :
رقیه زاهدی خطیر
1
1- مدرسه غیر دولتی پرنیان، قائم شهر
کلمات کلیدی :
آموزش بر خط (بازیها -شبیه سازها)،عملکرد تحصیلی،انگیزه پیشرفت،دانش آموزان سرطانی
چکیده :
هدف اصلی از پژوهش حاضر بررسی بررسی نقش آموزش بر خط (بازیها -شبیه سازها) بر عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان سرطانی 6 تا 12 ساله بیمارستان محک بود. روش انجام این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، روش شبه آزمایشی یا شبه تجربی می باشد. زیرا در این پژوهش امکان کنترل و دستکاری کامل متغیرها وجود ندارد. جامعه در پژوهش حاضر عبارت است از تمامی کودکان 6 تا 12 ساله مبتلا به سرطان که در سال ۱۳۹۵ به بيمارستان فوق تخصصی کودکان محک مراجعه نموده اند.در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن ماهیت شبه آزمایشی پژوهش، دو گروه آزمایش و کنترل به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب خواهد شد و جایکزینی نمونه ها در گروه های آزمایش و کنترل به صورت تصادفی بود. به منظور جهت جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه استفاده شد؛ به منظور بررسی عملکرد تحصیلی دانش آموزان از کارنامه ارزیابی تحصیلی دانش آموزان بهره گرفته شده و برای سنجش انگیزه پیشرفت از پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس استفاده گردید. در پژوهش حاضر داده ها از طریق نرم افزار آماری spss نسخه 18 و در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سطح توصیفی اطلاعات حاصل با استفاده از جداول توصیفی خلاصه گشتند. برای داده های کمی پژوهش، جداول توزیع فراوانی رسم گشته، میانگین واریانس و انحراف معیار نیز محاسبه گردیده و مقایسه ای در سطح توصیفی صورت گرفت. در سطح استنباطی نیز از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. بر اساس یافته های به دست آمده آموزش بر خط به طورمعناداری موجب افزایش عملکرد تحصیلی در گروه آزمایش شده است. بنابراین فرضیه اول تایید می شود. آموزش بر خط به طورمعناداری موجب افزایش انگیزه پیشرفت در گروه آزمایش شده است. بنابراین فرضیه دوم تایید می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم اعتماد به نفس دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را تقویت نمایم؟
عاطفه رضایی آبکسری
بررسی آموزش ادبیات دوره متوسطه بر اساس نظریۀ آزادی اریک فروم
فرزاد رستمی - لعبت خسروی
بررسی آسیب های فضای مجازی بر دانش آموزان و خانواده
افشین کاوسی - مهدی سنجری
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نگین ولی زاده
چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور، ضعف مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان را بهبود بخشیم.
لیلا گرایلی افرا - زلیخا گرایلی افرا - بنفشه زارعی - سمانه شریف زاده
چگونه توانستم با تمرین و تکرار اختلال خواندن دانش آموز کلاس چهارم را برطرف کنم.
علی شاهینی - هانیه رستمیان
الزامات روانشناختی اموزش مجازی برای دانش اموزان
زهره گرزالدین - مهدی محمودی
بررسی تاثیر روش قصه گویی بر مهارت حل مسئله در کودکان 4 تا 6 سال شهرستان کلاردشت
فریده اصغری
بررسی و اهمیت نقش زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ایرانیان در انسجام و یکپارچگی
جواد خرمی رفنی
اهمیت آموزش در شکلدهی به آینده دانشآموزان و جامعه
شایسته محجری خیری - سمیه محسنی نژاد درکبیوری - خدیجه خیردوست
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0