0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی و طبقه بندی موانع و مشکلات فعالیت های پژوهشی
نویسندگان :
امین رضوانی
1
شبنم کاظمی
2
مریم عرفانی جزی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه
2- دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان
3- دانشگاه آزاد اسلامی میمه
کلمات کلیدی :
شناسایی، موانع و مشکلات، طبقه بندی، پژوهش.
چکیده :
در کشورهای پیشرفته صنعتی جهان، پژوهش کلید طلایی موفقیت محسوب میشود و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مستلزم توسعه مراکز پژوهشی و تربیت نیروهای انسانی کارآمد، کارشناس و پژوهشگر است. اکنون این سؤال مطرح میشود که با توجه به اهمیت راهبردی که پژوهش در گردش چرخهای اقتصادی و تولیدی و ارتقای فرهنگی دارد، ایران بهعنوان کشوری درحالتوسعه ازنظر پژوهشی چه جایگاهی دارد و چه موانعی بر این فعالیت وارد است. در همین راستا هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و طبقهبندی موانع و مشکلات فعالیتهای پژوهشی و ارائۀ مدلی جامعومانع در این زمینه میباشد. این پژوهش ازلحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و ازلحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی است که اطلاعات آن از طریق بررسی کتب، مقالات و پایاننامههای معتبر، جمعآوریشده است. در این نوشتار، ضمن بیان اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش، به مهمترین موانع مؤثر بر انجام کارهای پژوهشی در کشور ایران، اشارهشده است. در پایان، کلیه موانع و مشکلات مؤثر بر انجام کارهای پژوهشی، تحت مدلی جامعومانع، سازماندهی شدهاند. بهطورکلی موانع مؤثر بر انجام فعالیتهای پژوهشی به ده دسته اقتصادی-مالی، امکانات و تجهیزات، توانمندیهای حرفهای، انگیزشی-انسانی، ساختاری-مدیریتی، قوانین، ارتباطی-اطلاع رسانی، فرهنگی-اجتماعی، اداری_اجرایی، علمی_آموزشی تقسیم میشود که هریک دارای زیرشاخههای متعددی هستند. درنتیجه تربيت نيروي انساني محقق، ايجاد فرهنگ و زیرساختهای علمي تحقيق، فراهمسازی ابزار تحقيق و نيز توجه ويژه به افزايش ميزان سرمایهگذاری پژوهشي از طريق افزايش سهم توليد ناخالص ملي به انجام تحقيق و ... پیشنهاد میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طرحهای تسهیم راز به کمک چند جملهایها
تینا اسدی - مبینا صفری - محمود داورزنی
بررسی کارکردهای روش تربیتی مقایسه ای و تمثیل در قرآن کریم
لطفعلی آتشبار
اقدامات و راهکارها برای ارزشیابی موثر و اثر بخش دانش آموزان در فضای مجازی
مژگان هادیان - معصومه ابوئی آهنگر کلائی
چگونه توانستیم با استفاده از راهبرد داربست زنی آموزشی ،یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه متقین را تقویت نماییم؟" (اقدام پژوهی)
اکرم محمدلو - مریم محمدلو
اثربخشی مهارت اجتماعی دانش آموزان بر یادگیری مشارکتی با میانجی گری سبک های دلبستگی (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان نور)
صبح نساء نوربخش - فرانک پایدار
بررسی جایگاه هنر زرنگاری(تذهیب) در کتب هنر دورهی اول متوسطه بعنوان دورهی عمومی
الناز خلیلی
بررسی اهمیت تکنولوژی برکارایی معلمان در روند تدریس
فاطمه صادقی ارمی
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر رشد اجتماعی، سازگاری عاطفی وسازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر پایه ششم شهرستان بهشهر
زهرا راستگو - منور اصغری - گوهر رضایی گلوردی - زهرا خواجوی
اثربخشی روش آموزش چندحسی فرنالد بر مهارت خواندن دانش آموزان پایه دوم مبتلا به نارساخوانی شهر محمودآباد
زلیخا ایزدپناه - سمانه سیاحی - رقیه موسوی
آیا بین هویت دانش آموزان و شادکامی در آنها رابطه وجود دارد؟
حوا خزائی علی آباد - سمیرا پناهیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0