0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
واکاوی آسیبهای نظام مهارتآموزی معلمی در دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه: مهارتآموزان ماده 28 دانشگاههای غرب کشور)
نویسندگان :
خلیل زندی
1
سیامک صادقی
2
1- بوعلی سینا
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
دانشگاه فرهنگیان، مهارتآموزی، معلم
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی آسیبهای دوره مهارتآموزی معلمی ویژه مهارتآموزان ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان بود. پژوهش کیفی حاضر با استفاده از روش تحلیل دادهبنیاد صورت گرفته است. میدان مطالعه، دانشگاههای فرهنگیان استانهای همدان و کردستان بود. برای انتخاب مشارکت کنندگان از راهبرد نمونهگیری هدفمند و روش نمونهگیریِ موارد مطلوب استفاده شد. با استناد به قاعدۀ اشباع نظری، نمونهای به حجم 5 نفر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات، از مصاحبههای نیمهساختاریافته فردی استفاده شد و تحلیل مصاحبهها نیز بهصورت کدگذاری باز و محوری صورت گرفت. در نهایت، جهت اطمینان از معتبر بودن تحلیلها از روش بازبینی توسط مشارکت کنندگان استفاده شد. بر اساس نتایج بهدست آمده، 37 شاخص بهعنوان آسیبهای نظام مهارتآموزی معلمی شناسایی شد که این شاخصها را میتوان در هفت مؤلفۀ آسیبهای ارتباطی - انگیزشی؛ آسیبهای مربوط به مدیریت کلاس درس؛ آسیبهای ناشی از ضعف دانش و مهارت اساتید دوره؛ آسیبهای مربوط به محتوا؛ آسیبهای ناشی از ضعف امکانات؛ آسیبهای ناشی از محدودیت زمان؛ و آسیبهای مربوط به سنجش و ارزشیابی دستهبندی نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از یادگیری مشارکتی برای تکامل آموزش مجازی
حامد خسروبیگی - سیده مریم موسوی میرکلائی
کشف دلایل ریزش درسی دانش آموزان توسط الکوریتم های داده کاوی
کاظم کوثری - اعظم کرمی بیارجمند
سلامت روان از منظر اسلام
نسرین التماسی - حسن فریدی - سکینه غلامی نژاد
راهبرد های تدریس موثر و استفاده از تکنولوژی نوین در آموزش جغرافیا
سینا کریمی منش - امیر عباس کمال زاده - رسول شریفی نجف آبادی - ایرج علی اکبری
رابطه بین خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی و سلامت روان دانش آموزان
فاطمه علی پور زاغمرزی
رابطه بین بیماری کووید 19 و استرس ادراک شده با خودکارآمدی و یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه
ایوب بابایی
چگونه توانستم با استفاده از مدل یادگیری زایشی یادگیری تحلیلی دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم؟
منا سام دلیری
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
هاجر خاتون عابدی
شناسایی عوامل مدیریت فرهنگ و باورهای مذهبی در دوره متوسطه
پروانه مهرجو - ابوبکر علیپور اقدام
تاثیر سبک رهبری اصیل بر بهداشت روانی معلمان
مهتا جعفری سرابی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0