0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تعیین اثربخشی یادگیری معکوس بر بازداری رفتاری و اضطراب تحصیلی در دانش اموزان پسرپایه دهم
نویسندگان :
سحر کاظمی سرشت
1
فاطمه عبدالمحمدی
2
سعدی کمالی کفراتی
3
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
کلمات کلیدی :
یادگیری معکوس،بازداری رفتاری،اضطراب تحصیلی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی یادگیری معکوس بر بازداری رفتاری و اضطراب تحصیلی در دانش آموزان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه دهم تجربی دوره دوم متوسطه شهر رشت در سال تحصیلی 1401-1402 بودند که از میان آنها، 40 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه بازداری رفتاری شامل مقیاس بزرگسال(2005) و پرسشنامه اضطراب تحصیلی آلپرت و هابر (1960) استفاده شد که در ابتدا به عنوان پیش آزمون بر روی هر دو گروه آزمایش و گواه اجرا شد. سپس گروه آزمایش طی 5جلسه تحت یادگیری معکوس و گروه گواه تحت روش یادگیری سنتی در درس ریاضی قرار گرفتند. بعد از اتمام جلسات، برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیری) تحلیل شدند. یافته های حاصل نشان دادند، یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانش آموزان مؤثر بوده و همچنین بر اساس نتایج، تأثیر یادگیری معکوس بر بازداری رفتاری و اضطراب تحصیلی مثبت و معنادار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین سلامت روانشناختی والدین دانشآموزان استثنایی و عادی شهرستانهای نوشهر و چالوس
شایسته محجرخیری - سمیه محسنینژاد درکابیوری - ملیحه شهسوار پیرکوئی
یادگیری سیار در آموزش و مدرسه
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - فاطمه چابک علی تپه
سنجش عملکرد: سنجشی کنشگر برای یادگیریِ حضوری، الکترونیکی و ترکیبی
محدثه پاک نظر - عاطفه تقوی پور - علی پاک نظر
تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان دخترانه تربیت بهشهر
سیده زهرا حسینی
رابطه ی استفاده دانش آموزان از فناوری اطلاعات با پیشرفت تحصیلی در دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس
نرگس راونگ
رهگیری تقویت انواع توجه در کتب علوم تجربی پایه اول تا ششم ابتدایی
علیرضا حافظی - پردیس آذررخش
بررسی میزان نقش فناوری های نوین در ابعاد تربیتی – اجتماعی
سوری احمدی خطیر - فاطمه میهن دوست
رابطه هوش هیجانی دبیران با تقکر خلاق دانش آموزان
ابراهیم یاحقی
بررسی آموزش تلفیقی با رویکرد انگیزشی بر بهبود یادگیری مفاهیم درس فارسی در دانش آموزان
نساء ابراهیم تبار بورا - محمدباقر فرقانی اوزرودی - گلی علیجان زاده فیروزی
عوامل و عناصر کلیدی در فضای فیزیکی مدرسه
نگین فخار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0