0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه میان سبک های رهبری مدیران و مدیریت دانش در مدیران مقطع متوسطه شهرستان بابل
نویسندگان :
سیده مرضیه هاشمی
1
محمدباقر فرقانی اوزرودی
2
وحید فلاح
3
1- گروه علوم تربیتی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
2- آموزش و پرورش بابل
3- گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
کلمات کلیدی :
سبک رهبری، سبک رابطه مدار، سیک تلفیقی، مدیریت دانش، مدیران مدارس
چکیده :
هدف این تحقیق، رابطه میان سبک های رهبری مدیران و مدیریت دانش آنها در مدیران مقطع متوسطه شهرستان بابل بود. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه مدیران شاغل در مدارس مقطع متوسطه شهرستان بابل به تعداد 150 نفر بوده که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و براساس جدول کرجسی و مورگان برابر 106 نفر تعیین گردید. ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه سبک رهبری ( فرد لوتانز) (89/0=α) و پرسشنامه محقق ساخته و تغیر یافته مدیریت دانش (رنجبر، 1388) (85/0=α) با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و همچنین رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد بین متغیر سبک رهبری رابطه مدار با متغیر به کارگیری دانش و همچنین بین متغیر سبک رهبری رابطه مدار با متغیر ثبت و ضبط دانش ارتباط معنادار وجود دارد. همچنین بین متغیر سبک رهبری تلفیقی با ثبت و ضبط دانش نیز ارتباط معنادار وجود دارد. بر مبنای تجزیه و تحلیل داده ها، بین متغیرهای سبک رهبری وظیفه مدار با متغیرهای کسب دانش، انتقال دانش، به کارگیری و ثبت و ضبط دانش ارتباط معناداری وجود ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان.
سارا نظام پرست - نفیسه امین
بررسی راهکارهای مدیریت و برنامه ریزی اثر بخش در مدارس با هدف اجرایی با هدف اجرای سازی سند تحول بنیادین
محبوبه مدرسی - اعظم غلامی لله مرزی - مهجبین محمدی کیادهی - نرگس قناد معلم کلایی
آموزش ریاضی به روش یادگیری معکوس
سجاد آقازاده صادق بیگلو - یوسف صبحی اشتلق
اهمیت نقش اسلام در تربیت کودکان در مراحل مختلف تحصیل
فریبا محمدی - سکینه مختاری - زیبا محمدی
ارائه روشی جهت تحلیل و بهینه سازی موج شکنی توده سنگی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
ابوذر بیدرام
چگونه توانستم ضعف املایی سه نفر از دانش آموزان کلاسم پنجم را تقویت نمایم؟
زهره کتابی
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
فاطمه گودرزی
برنهادهای پیشنهادی اصطلاح bibliogrphy در زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی
فاطمه زهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
بررسی اثربخشی آموزش مثبت نگر بر میزان انگیزش تحصیلی و رضایت از زندگی فرزندان طلاق نوجوان دختر در شهرستان گرگان
سعید زرگران - اشرف السادات اکبری
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر مبنای میزان گرایش به فضای مجازی در دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر آمل
رضا پاشا - محمد یوسف نوایی - الهه کتابی - منوچهر شاکری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0