0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه سبک های مقابله با استرس با عزت نفس و استقلال شغلی در دانشجویان پیام نور شاهرود
نویسندگان :
سمانه بسطامی
1
زهرا عجم
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
سبک های مقابله با استرس، عزت نفس، استقلال شغلی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش بررسی رابطه سبک های مقابله با استرس با عزت نفس و استقلال شغلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور شاهرود بود. جامعه آماری پژوهش، در بین 185نفر دانشجویان دانشگاه پیام نور را شامل میشد که براساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان 121 نفر محاسبه شد. برای گردآوری اطلاعات از سه مقیاس پرسشنامه راهبرد های مقابله با استرس (اندلر و پارکر)، پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه استاندارد استقلال شغلی جانگ 1995 استفاده شده است در این پژوهش یک فرضیه اصلی و 3 فرضیه فرعی ارائه گردید که با توجه به دادههای هر متغیر بعد از تحلیل توصیفی با استفاده از آزمون پیرسون به بررسی فرضیات پرداخته شد که هر 4 فرضیه پژوهش تائید شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن بود سبک های مقابله با استرس با عزت نفس و استقلال شغلی رابطه دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای توسعه خلاقیّت و نوآوری در بین دانشآموزان هنرستانها با استفاده از تکنیک گروه اسمی (NGT)
هنگامه خزائی
E-Learning, An Overview of Benefits and Limitation
Samaneh Raeesi Nafchi - Mehdi Attarzadeh
پژواکِ اخلاق در تصویرِ معلمِ آرمانی؛ براساس نظریۀ فضیلت گرای زاگزبسکی (مبنی بر اقدام پژوهیِ دورۀ کارورزی)
سارا ذبیحی - سید طاهر قادری
تاثیر آموزش مهارت هاي اجتماعي بر اختلالات رفتاري دانش آموزان دبستاني شهرستان ساری ناحیه یک
مبینا عاشوری تلوکی - علی اصغر عبدی - سهیل طالبی - سمیه نامدار آزادگله
پیش بینی سرمایه روانشناختی مدیران و معلمان آموزش و پرورش چالوس بر اساس مولفه های فرهنگ مدیریت خطا
سیده معصومه حسینی
بررسی مفهوم محارم و اختصاصات آن در زندگی
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
موانع اجرای آموزش مجازی (برنامه شاد) از دیدگاه معلمان شهرستان فریدونکنار
سید عبدالله میرمحمدتبار
تاثیر فناوری اطلاعات بر رشد حرفه ای معلمان
مرضیه اورنگی
شناسایی راهبرد های مؤثر برای طراحی آموزشی نارسا خوانی در دانش آموزان ابتدائی
فاطمه جعفرخانی - امیرحسین بنازاده - مهیا عباس زاده روگوشوئی
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی
مژگان صفرنژاد - فاطمه الیاسی مصباح - اریج قیاسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0