0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش و پرورش مصرف یا سرمایهگذاری (با نگاه به توسعه کیفی)
نویسندگان :
رضا براری
1
ولی مهدی پور
2
1- تنکابن
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
سرمایه، مصرف، آموزش و پرورش، توسعه کیفی
چکیده :
نقش شگفت انگیز آموزش و پرورش در زندگی انسان و شکوفایی استعدادها و ارزش های والای انسانی بر هیچکس پوشیده نیست. آموزش و پرورش نه تنها می تواند در رشد اخلاقی، رفتاری و حتی جسمانی افراد مؤثر باشد، بلکه وسیله ای در جهت رفع نیازهای حقیقی و مصالح اجتماعی به شمار می آید یعنی نقش آموزش و پرورش نه تنها در عینیت بخشیدن به زندگی مادی و معنوی فرد متوقف و محدود نمی شود، بلکه تمام شؤون اجتماعی او را در بر میگیرد و عامل رشد و تحول اساسی جامعه میگردد. رشد اقتصادی در هر جامعه تا حدودی بستگی به میزان تحول در رفتار فردی دارد، چرا که انسان مهم ترین عامل در فرآیند تولید است، زیرا که از یک طرف قدرت مدیریت و تخصیص منابع را در اختیار دارد و از طرف دیگر با نیروی کار خود تصمیم های اتخاذ شده را جامه عمل می پوشاند . بدین ترتیب تحولات فردی و اجتماعی برای نیل به رشد اقتصادی، حیاتی می باشد. به لحاظ همین اهمیت آموزش و پرورش که روزگاری یک مقوله مهجور در سرمایهگذاری شناخته میشد، به تدریج در صحنه ملی و بین المللی به بحث اصلی سرمایهگذاری تبدیل شده است. سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یک عامل کلیدی در فرایند رشد و توسعه اقتصادی است و تامین سرمایه انسانی مستلزم انجام فعالیتهای آموزشی است. سرمایهگذاری آموزشی از یک سو قابلیت های نیروی انسانی را ارتقاء می بخشد و از سوی دیگر، نیروی کار را برای استفاده بهتر از فناوری جدید تولید مهیا میسازد و به این ترتیب راه رشد و توسعه اقتصادی را برای کشورها هموار میکند. در این مطالعه سعی ما براین است که ضمن بررسی مفهوم اقتصاد آموزش و پرورش و اهمیت آن با بررسی نظریات عمده ای که در ارتباط با سرمایه ی انسانی و سرمایه گذاری در آن و به تبع آموزش و پرورش و توسعه اقتصادی مطرح است به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به توسعه کیفی آموزش، آموزش و پرورش، هزینه و مصرف است یا سرمایهگذاری و آموزش چه نقشی در توسعه کیفی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش کتابداران در کاربرد پذیری و دسترس پذیری اطلاعات در کتابخانه های پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده سرستی
روش های نوین در تدریس ادبیّات فارسی دوره ی ابتدایی
سیده مهسا جامی - مریم دیوسالار
بهداشت روانی در مدارس شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1401_1402چگونه است؟
زهرا ممشی - زهرا آقاجانی
بررسی ارتباط مدیریت دانش با چابکی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
فهیمه دستی گردی - نرگس نوروزی - نرجس چنگیزیان - زینب امیرآبادی زاده
بررسی تاثیر استفاده از رسانهها و ابزار کمک آموزشی در تدریس بر یادگیری دانشآموزان پایه پنجم دبستان جهان تربیت شهرستان آمل (مطالعه موردی دروس ریاضی، فارسی و علوم)
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - سیده فاطمه حسینی نسب - پریا ویسی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سوسن هوشمندی - فلور هوشمندی - بهنام مولائی - نیکو تیمورپور - خدیجه آذر
مطالعه و مروری بر ساختار کلاس درس معکوس و شناختی بر تاثیر آن در یادگیری دانش آموزان
فاطمه وحدانی - خاطره زمین پیما - سیده مهدیه وهابی - رضا رحیمی
بررسی وضعیت آموزش های حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش ایران
پیام زمانی
نقش واسطه ای انگیزه تحصیلی در ارتباط بین خودپنداره تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی
سمیرا طهماسبی - محبوبه چین آوه
مروری بر رویکرد آموزش ترکیبی: ارتقاء آموزش و یادگیری حضوری از طریق آموزش الکترونیک
فاطمه علی پور زاغمرزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0