0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین ارتباط شورای معلمان و هویت حرفه ای معلمان بر اساس نظریه انسان به منزله ی عامل
نویسندگان :
فاطمه رهبری
1
محجوبه کریمی
2
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران قائم شهر (مرکز حضرت فاطمه (س))
2- آموزش و پرورش قائم شهر
کلمات کلیدی :
شورای معلمان،مدرسه،هویت حرفه ای،انسان به منزله عامل
چکیده :
هدف مقاله حاضر تبیین ارتباط شورای معلمان و هویت حرفه ای معلمان بر اساس نظریه انسان به منزله عامل است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش توصیفی انجام شد. با توجه به اینکه ماده 17 آیین نامه اجرایی مدارس به شورای معلمان اختصاص دارد. محتوای این ماده و تبصره ها با مولفه های چهارگانه هویت، تحلیل شد مؤلفه های خودآگاهی، ارزشمندی، وحدت و اقتدار و شاخص های هر مؤلفه طی واکاوی نظریه ی انسان به منزله عامل، استنتاج گردید. از نظر خودآگاهی با شرکت در جلسات شورای معلمان، شناخت معلمان به توانمندی و عملکرد خویش ارتقا می یابد. با توجه به ارائه ی به ترتیب اعضا، در این جلسات دگرارزیابی روی میدهد؛ همکاران با تجارب دگر زیسته آشنا شده و به شباهتها و تفاوتهای حرفه ای پی میبرند. با توجه به مشارکت در فعالیتهای مدرسه و اولویت بندی امور، بُعد وحدت هویت حرفه ای معلمان در نیز با حضور فعال در شورای آموزگاران تقویت می شود. سهیم شدن و اظهار نظر در تصمیم گیری و اندیشیدن پیرامون نتیجه اعمال تربیتی مدرسه، اقتدار هویت حرفه ای معلمان را ارتقا می بخشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی و مروری بر ماهیت کلاس های چند پایه و ارائه روشهای مناسب جهت مدیریت بهتر آنها
حاتمه رجبی نیا - زینب اکبری - الهه رضایی - جعفر نصیر ناتری
نگاهی به آموزش مسائل زیست محیطی با بررسی کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم
اعظم گلشنی - الناز خلیلی
بررسی تأثیر زندگی کاری الکترونیکی بر تکنو استرس و تنهایی معلمان مقطع ابتدایی
رویا عبدی
نقش معلم در علاقه مندسازی دانش آموزان به تاریخ
افتخار قاسم زاده - میثم سلیمانی
بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل
مهتاب کرمی
چگونه توانستم علاقه دانش آموزان کلاسم را به درس هنر بیشتر کنم؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
بررسی ارتباط ویژگی های شخصیتی و نوآوری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی
زهرا ایلخانی - نفیسه ایلخانی - فاطمه غلامی
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان عباس آباد را به درس ریاضی علاقه مند سازم
ریحانه بذرافشان دلیجان - لادن سلیمی
کیفیتبخشی آموزشی با آموزشهای ترکیبی نوین در دانشآموزان
الهه وزیری کته شوری
آموزش درک رفتار و پرورش هوش هیجانی کودکان از طریق داستان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0