0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل زمینه ای کیفیت بخشی آموزش درس تربیت بدنی با تأکید بر کتاب راهنمای معلم
نویسندگان :
هانیه هامونی
1
مریم نیکبخت
2
سپیده سهرابی
3
کیمیا کاهنی
4
1- دانشگاه پیام نور گرمسار
2- دانشگاه پیام نور شهر ری
3- دانشگاه پیام نور تهران جنوب
4- دانشگاه شهید باهنرکرمان
کلمات کلیدی :
عوامل زمینه ای، کیفیت بخشی، آموزش تربیت بدنی، کتاب راهنمای معلم
چکیده :
با عنایت به پژوهش های انجام شده و با توجه به واقعیات های موجود به نظر می رسد کیفیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس مختلف یکسان نیست و با توجه به شرایط دانش آموزان کیفیت های مختلفی تجربه می کنند. علاوه بر این، علی رغم تدوین کتاب راهنمای درس تربیت بدنی که می تواند در رسیدن به اهداف تربیت بدنی و بالابردن کیفیت آن در مدارس بسیار کمک کننده باشد. هدف از این پژوهش بررسی عوامل زمینه ای کیفیت بخشی آموزش درس تربیت بدنی با تاکید بر کتاب راهنمای معلم بود. این تحقیق به روش کیفی انجام شده است. نمونه آماری ۱۵ نفر از معلمان تربیت بدنی با تجربه و صاحب نظر بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند. در این مرحله روش جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق بود و تحلیل داده ها با استفاده از روش داده بنیاد انجام شد. نتایج نشان داد عوامل زمینه ای (عوامل فرهنگی- اجتماعی، عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی) بر کیفیت آموزش درس تربیت بدنی موثر هستند. بنابراین باید دوره های آموزشی آگاه سازی ویژه والدین دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش برگزار شود. محتوی دوره باید به گونه ای باشد که اهمیت درس تربیت بدنی و نقش آن در سلامت جسمی و روحی دانش آموزان تشریح و خطرات احتمالی عدم مشارکت در فعالیت های ورزشی تبیین شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه دانشآفرینی و کامیابی با نقش میانجی بهرهوری نیروی انسانی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
فراتحلیلی پیرامون نقش نوآوری و خلاقیت بر روحیه کار آفرینی در سازمان های آموزشی
سیده کلثوم سیدی منش - شایسته محجرخیری
نقش وابستگی به شبکه های اجتماعی در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم مهلی
بررسی اثربخشی فضای مجازی در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی، فرصت ها و چالش ها از دیدگاه معلمان
مهری حاجیان
تدریس و یادگیری مشارکتی الگویی نو در آموزش
بهمن خسروی پور - مهین اسداله پور - غلامعباس ملاشاهی
روش های نوین آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآیادی - علی اسدی ملردی
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
نیره محمدی - نجمه عباسی - اشرف مختاری - اسماعیل مردانی زاده
تاثیر نگرش مدیران بر توانمندی کارکنان سازمان های دولتی با نقش میانجی اعتمادسازی ادراک شده مطالعه موردی سازمان های دولتی شهر آمل
علیرضا بناگر - مرضیه رستمی
ارتباط خودکارآمدی با تنش شغلی کارکنان رادیولوژی بیمارستانهای آمل
فاطمه آقالری فرمی - حسین نازکتبار
ارائه الگوئی جهت طراحی نرم افزارهای آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0