0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدل مفهومی فرسودگی شغلی با خود تنظیمی و میانجی گری اهمال کاری شغلی
نویسندگان :
محمدرضا بهشتی
1
گویا قدیمی مقدم
2
منصوره حاج حسینی
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
اهمال کاری شغلی، خود تنظیمی، فرسودگی شغلی، مدل مفهومی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی مدل مفهومی فرسودگی شغلی با خود تنظیمی و میانجی گری اهمال کاری شغلی است. این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی و روش تحلیل از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران دوره ابتدایی شهر مشهد منطقه تبادکان به تعداد 350 در سال 97-1396 تشکیل دادند، نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد و حجم نمونه تعداد 240 نفر تعیین گردید. در این پژوهش از سه پرسشنامه اهمالکاری تاکمن، پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش و پرسشنامه خود تنظیمی میلر و براون استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد فرسودگی شغلی با خودتنظیمی دارای رابطه معکوس و معنادار و با اهمال کاری دارای رابطه مثبت و معنادار می باشد و نقش میانجی گری اهمال کاری شغلی نیز بر اساس یافته ها پذیرفته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی بد فهمی های دانش آموزان پایه دهم مدرسه شهابی سیمرغ در مباحث کتاب درسی ریاضی دهم
فاطمه یوسف زاده درزی
بررسی رابطه مخازن سازمانی با مدیریت دانش
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
راهکارهای پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
کیمیا صفرپور کاکرودی - فاطمه صفر رضوی زاده
تأثیر محیط آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان با نقش میانجی اینرسی سازمانی در دوره بحران کرونا (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهرستان آمل)
احترام رمضانی - نادی علیزاده
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان
مهدی عالیشاه - زهرا زمانی
بررسی رابطه بین سلامت معنوی و اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی
هایده احمدی - فاطمه رحیمی - سعیده صادقی فرد - پروین یوسفی
یادگیری سیار در آموزش و مدرسه
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - فاطمه چابک علی تپه
چه زمانی باید حد را به حدهای چپ و راست بشکنیم؟
صادق قاسمی
چالش های گزینش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکترای آزمون سراسری
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
بررسی تأثیر طرح آموزش نانو بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت پژوهشی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0